Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Brasas pārvada pārbūvi tomēr turpinās veikt lietuvieši "Kauno tiltai"

© Dmitrijs Suļžics/F64

Pēc trim cenu aptaujām Rīgas domes Satiksmes departaments panācis vienošanos, ka Brasas pārvada pārbūvi tomēr turpinās veikt lietuviešu uzņēmums SIA "Kauno tiltai".

Šodien pēc Rīgas domes un būvnieku pārstāvju sapulces Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs (GKR) sacīja, ka "Kauno tiltai" veiks nevis tilta konservācijas darbus, bet gan sagatavošanās darbus, lai varētu sākt pārbūves posmu, kas paredz tilta rekonstrukciju. Sagatavošanās darbi paredz pārvietot tramvaja sliedes no pārvada vidus uz labo malu, lai pārvadu varētu no vienas puses ekspluatēt, bet otrā - atjaunot satiksmi lielajiem zemās grīdas tramvajiem.

Lai noskaidrotu, kurš veiks sagatavošanās darbu būvniecību, Satiksmes departaments cenu aptauju organizēja trīs reizes, jo pašvaldībai bija radušās aizdomas, ka "Kauno tiltai" piedāvā papildu veicamos darbus veikt par ievērojami lielāku cenu, nekā reālā tirgus situācija.

Patlaban noslēgtā vienošanās paredz, ka sagatavošanās darbu izmaksas lēšamas aptuveni 800 000 eiro apmērā, taču konkrēta summa vēl tiek precizēta. Pēc departamenta pārstāvju paustā, šajā summā papildu veicamo darbu izmaksas ir aptuveni 400 000 eiro, bet pārējā summa veido samaksu par darbiem, kas jau sākumā projektā bija paredzēti. Kā aģentūrai LETA iepriekš bija paudis Burovs, sākumā "Kauno tiltai" piedāvājuši papildu veicamos darbus veikt par vairāk nekā miljonu.

Papildu pozīcijas tilta pārbūvē parādās, jo pagājušajā gadā, sākot darbus, atbildīgie ierēdņi konstatēja, ka pārvada atjaunošanas projekts izstrādāts tā, ka pēc remontdarbu veikšanas tilta nestspēja nebūtu pietiekama, lai pār to pārvietotos zemās grīdas tramvaji.

Pēc departamenta direktora Vitālija Reinbaha teiktā, no diviem aptaujā iesniegtajiem piedāvājumiem finansiāli izdevīgāks gan bijis nevis "Kauno tiltai", bet otra komersanta piedāvātā summa. "Taču saskaņā ar līgumu mums ir tiesības veikt cenu aptauju un pēc tam esošajiem būvniekiem piedāvāt veikt darbus par zemāko piedāvāto summu. Ja viņi nepiekristu, tad mēs sludinātu iepirkumu un līgumu ar viņiem lauztu, taču viņi piekrita strādāt par mazāku summu," skaidroja Reinbahs.

Departamentā gan neatklāja, kurš ir bijis otrā piedāvājuma iesniedzējs, taču aģentūrai LETA zināms, ka, iespējams, tā varētu būt būvfirma SIA "CBS Igate".

Pēc Burova teiktā, marta beigās plānots sākt tilta kreisās daļas demontāžu, kas varētu aizņemt aptuveni divus mēnešus. Savukārt vasarā plānots nojaukto daļu sākt būvēt no jauna, kas varētu prasīt aptuveni gadu. Pēc tam tāda pati procedūra sagaida arī tilta otru pusi. Provizoriski darbi varētu tikt pabeigti līdz 2022.gada beigām.

Vienlaikus tiks uzstādītas arī monitoringa ierīces, kas sekos līdzi tam, lai tiltā neparādītos plaisas.

Sagatavošanās darbu izmaksas būs 800 000 eiro, taču kopējās tilta pārbūves izmaksas varētu būt zināmas pēc divām nedēļām. Patlaban noslēgto būvdarbu līgums ir 10,8 miljonu eiro vērtībā, taču Burovs neslēpa, ka līguma summa tiks pārsniegta, jo, sākot pārbūvi, atbildīgie ierēdņi konstatēja, ka pārvada atjaunošanas projekts izstrādāts tā, ka pēc remontdarbu veikšanas tilta nestspēja nebūtu pietiekama, lai pār to pārvietotos zemās grīdas tramvaji.

"Sākotnējie pasūtītie darbi nemaksā desmit miljonus [eiro], jo tas produkts, ko mēs saņemsim beigās, būs pavisam kas cits. Sākumā pārvadu gribēja tikai "pieremontēt" un tas neatbilstu ne nestspējai, ne citiem rādītājiem, bet tagad mēs visu pilnveidojam un tiltu pārbūvēsim pavisam," teica mērs, norādot, ka tā nav ne būvnieku, ne departamenta pašreizējās vadības vaina, bet gan to cilvēku, kas veica sākotnējo pasūtījumu.

Līdz šim no līguma summas iztērēta nauda tikai par dzelzceļa pārbrauktuves izveidi, kas ir aptuveni 600 000 eiro.

Kā ziņots, Brasas pārvada būvdarbi apstājās 2019.gada maija sākumā, jo remontdarbu laikā tika atklāti apbedījumi, kuru dēļ darbi objektā tika apturēti.

Uzsākot pārbūvi, atbildīgie ierēdņi arī konstatēja, ka pārvada atjaunošanas projekts izstrādāts tā, ka pēc remontdarbu veikšanas tilta nestspēja nebūtu pietiekama, lai pār to pārvietotos zemās grīdas tramvaji.

Tā rezultātā domes vadībai bija jāizšķiras - tiltu būvēt pilnībā no jauna vai arī papildināt esošo būvprojektu.

Dome izšķīrās pārbūvi turpināt esošās būvatļaujas ietvaros, kas nozīmē, ka darbus turpinās "Kauno tiltai". Tomēr pašvaldības un būvnieku starpā radās domstarpības, jo pašvaldības ieskatā, būvnieki piedāvājuši tilta sagatavošanās darbus veikt par ievērojami lielāku summu, nekā reāla tirgus situācija. Tā rezultātā trīs reizes tika veikta tirgus cenu aptauja.

Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959.gadā un līdz šim būtiski pārbūves darbi nav veikti. Kopējās pārbūves darbu izmaksas līdz šim plānotas 10,87 miljoni eiro.