Rīgas domes Satiksmes departamenta organizētajā cenu aptaujā par Brasas pārvada konservācijas darbu veikšanu pieteikušies divi pretendenti, noskaidroja departamentā.
Patlaban notiek iesniegto piedāvājumu izvērtēšana un tuvākajās dienās būs zināmi arī aptaujas uzvarētāji. To, kuri uzņēmumi pieteikušies veikt nepieciešamos darbus, departamentā neatklāja, norādot, ka pirms lēmuma pieņemšanas tā ir konfidenciāla informācija.
Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs (GKR) aģentūrai LETA teica, ka situāciju pārrunājis ar departamenta direktoru Vitāliju Reinbahu un iestādes pozīciju atbalsta.
"Pēc Reinbaha rīcībā esošās informācijas, konkrētie darbi izmaksājot aptuveni 350 000 eiro līdz 400 000 eiro, taču SIA "Kauno tiltai" piedāvājuši darbus veikt par vairāk nekā miljonu. Ja viņu piedāvājums tiešām trīsreiz pārsniedz reālās tirgus cenas, tad slēgt tādu vienošanos nav lietderīgi," pauda mērs.
Kā ziņots, nespējot sastrādāties ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un vienoties par konservācijas darbu veikšanu, "Kauno tiltai" pirms jaunā gada paziņoja, ka no 1.janvāra slēgs tramvaju satiksmi pār Brasas pārvadu.
Uzņēmuma vadība vērsās pie Rīgas mēra un SIA "Rīgas satiksme", norādot, ka tas jau divas reizes iesniegusi departamentam piedāvājumu cenu aptaujai par tilta konservācijas darbiem, taču uzaicinājums slēgt vienošanos joprojām nav saņemts.
Pēc būvnieku paustā, departamenta pārstāvji "nav ieinteresēti sadarbībā un savlaicīgā būvdarbu termiņu izpildē", jo, ja būvnieki visus darbus veicot atbilstoši grafikam, bet departaments savus uzdevumus veikt vienmēr kavējas.
Saskaņā ar darbu grafiku, pārvada konservācijas darbiem bija jābūt pabeigtiem jau līdz decembra beigām, taču tie nav pat sākti.
Ņemot vērā to, ka visi līdz šim veiktie aprēķini un atzinumi ir veikti, balstoties uz teorētiskiem pieņēmumiem, uzņēmuma ieskatā, nav iespējams gūt pilnīgu pārliecību par pārvada stabilitāti un drošību.
"Uzņēmums uzskata, ka tikai nepārtraukts monitorings, kas ir konservācijas darbu sastāvdaļa, var nodrošināt reālo pārvada tehniskā stāvokļa atspoguļojumu tā ekspluatācijas laikā," teikts vēstule.
Vēlāk gan būvnieki norādīja, ka pārvadu tramvaja satiksmei neslēgs un gaidīs informāciju no departamenta.
Tikmēr Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante aģentūrai LETA sacīja, ka departaments 4.decembrī saņēma Būvniecības valsts kontroles biroja saskaņotu dokumentāciju par Brasas pārvada tramvaja sliežu pārcelšanu, kur iekļauti arī risinājumi tilta sagatavošanai ziemas sezonai.
Sliežu pārcelšana paredzēta tuvāk pārvada ārmalai, lai turpmākajā būvniecības procesā varētu veikt pārvada puses demontāžu garenvirzienā.
11.decembrī departaments sāka tirgus izpēti, lai noskaidrotu, cik izmaksās papildu darbu veikšana, tai skaitā tramvaja sliežu pārcelšanai uz pārvada ārējo malu un objekta sagatavošanai ziemas sezonai.
"Satiksmes departaments tirgus izpēti veica divas reizes, jo saskaņā ar labas pārvaldības principiem nebija pārliecības un nevarēja objektīvi noteikt, vai iesniegtās vienību cenas bija atbilstošas. Tirgus izpētē piedāvātā cena ievērojami pārsniedza reālo tirgus situāciju," skaidroja Dimante, norādot, ka abās reizēs vienīgais piedāvājuma iesniedzējs bija "Kauno tiltai".
Proti, departamenta ieskatā, būvnieki piedāvā darbus veikt par būtiski augstāku cenu nekā realitātē tas maksā.