No februāra vēl vairākos sabiedriskajos transportos Rīgā iekāpt varēs tikai pa priekšējām durvīm

© Vladislavs Proškins/F64 Photo Agency

Ņemot vērā pozitīvos rezultātus jau īstenotā projektā, kurā iekāpšana sabiedriskajā transportā notiek tikai pa priekšējām durvīm, bet izkāpšana pa vidējām un aizmugures durvīm, no 1. februāra šāda kārtība tiks ieviesta arī 13. trolejbusa un 34., 35., 43., 47., 54. autobusa maršrutā.

Atgādinām, ka no 2020. gada 1. janvāra šāda kārtība 1. trolejbusa, 10., 20., 28., un 60. autobusa maršrutā ieviesta pastāvīgi. Pilotprojekta laikā, kas tika uzsākts 2019. gada 8. jūlijā, šajos maršrutos mērķis bija palielināt braucienu reģistrāciju daudzumu par 15 %, taču rezultāti liecina, ka reģistrēto braucienu skaits attiecīgajos maršrutos palielinājies par vairāk nekā 20 %.

Šādas kārtības mērķis ir mainīt pasažieru paradumus tā, lai tie reģistrētu katru braucienu, samazinātu bezbiļetnieku skaitu, kā arī veiktu precīzu pasažieru uzskaiti, kas jānodrošina saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem. Tāpat, ieviešot šādu kārtību, iespējams ierobežot to personu skaitu, kuri sabiedriskajā transportā pārvietojas smērējošā vai smakojošā apģērbā.

Brauciens šo maršrutu transportlīdzekļos jāreģistrē pie vadītāja konsoles, tādējādi vadītājs seko līdzi, lai visi pasažieri veiktu reģistrāciju. Pasažieriem ar bērnu ratiem un cilvēkiem ratiņkrēslos iekāpšanas kārtība nemainās un notiek pa vidējām durvīm.

Latvijā

Dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” (RB) būves parlamentārās izmeklēšanas komisijas sarunas ar projektu pamatot nolīgtās firmas “Boston Consulting Group” (BCG) pārstāvjiem skaidri parādīja šī projekta bezjēdzību, ko komisijas dalībnieki pieņēma zināšanai bez nekādām pazīmēm, ka viņi šo secinājumu darīs zināmu viņu partijām un sabiedrībai savā vārdā.

Svarīgākais