Rīgā aizvadītajā naktī piegādāts jau otrais Čehijas rūpnīcā "Škoda" ražotais zemās grīdas tramvajs, aģentūrai LETA pastāstīja "Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis.
Tramvajs tiks novietots 5.depo. Pēc tam tas tiks pāris mēnešus testēts un izmēģināts, līdzīgi kā pirmais tramvajs.
Kā ziņots, pirmais tramvajs Rīgā tika atvests marta beigās un pēc divu mēnešu izmēģināšanas jūnija sākumā sāka pārvadāt pasažierus 6.tramvaja maršrutā no Radio ielas līdz Juglai.
Tagad ir piegādāts otrais tramvajs. Nākamie divi zemās grīdas tramvaji tiks piegādāti septembrī. Pēc tam pa četriem tramvajiem plānots piegādāt oktobrī, novembrī, decembrī un janvārī. Kopā tiks piegādāti 20 tramvaji.
Zaķis pieļāva, ka nākamajiem tramvajiem pārbaudes laiks varētu būt īsāks nekā pirmajam tramvajam.
Tramvaja ietilpība ir 300 pasažieri, tas ir 31,64 metrus garš un pilnībā aizvieto iepriekš izmantotās divu vagonu sakabes. Tramvajs ir veidots no trīs savstarpēji savienotām sekcijām, pa kurām pasažieri var pārvietoties visā tā garumā. Tas ir aprīkots ar invalīdu paceļamo platformu, kā arī tam ir iebūvētas speciālas gaisa vēdināšanas un kondicionēšanas iekārtas.
Pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums "Škoda Transportation s.r.o.".
Pirmie jaunie tramvaji pārvadās pasažierus 6.tramvaja maršrutā Radio iela-Jugla. Tie aizstās savu laiku nokalpojušos un jau vienreiz renovētos tramvajus.
Zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā pirms dižķibeles bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji bija plānots, ka projekta realizācijai būs nepieciešami aptuveni 500 miljoni latu, bet vairāki speciālisti norādīja, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.