Brīvības gatves un Juglas ielas krustojuma pabeigšana izmaksās 30 000 latu

© f64

Pēdējās ēkas nojaukšana Brīvības gatves un Juglas ielas krustojumā un satiksmes mezgla būvniecības pabeigšana Rīgas pašvaldībai izmaksās 30 000 latu, ierēķinot pievienotās vērtības nodokli.

Kā liecina Iepirkumu uzraudzības biroja interneta mājaslapā pieejamā informācija, Rīgas domes Satiksmes departamenta izsludinātajā konkursā krustojuma pabeigšanai pieteicies viens pretendents - SIA "Valga Teed", kas arī atzīts par uzvarētāju.

Ar minēto kompāniju plānots slēgt līgumu par nepieciešamo būvdarbu veikšanu. Būvdarbi būs jāpabeidz līdz 15.oktobrim.

Lai arī jau pagājuši gandrīz divi gadi kopš Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu krustojuma svinīgās nodošanas ekspluatācijā, tomēr tas vēl nav līdz galam pabeigts - krustojuma malā palikusi nenojaukta ēka, kas bojā ainavu un neļauj līdz galam izbūvēt gājēju ietvi.

Iebraucot Rīgā, paveras diezgan komisks skats - ēka daļēji atrodas uz ielas un mājas sienā atduras gājēju ietve. Kā novēroja aģentūra LETA, šajā vietā cilvēki šad tad mēdz fotografēties.

Krustojuma būvniecībai, ko veica no 2007. līdz 2008.gadam, tika izlietoti vairāk nekā 15 miljoni latu, no kuriem vairāk nekā desmit miljonus latu piešķīra pašvaldība, bet pārējais bija Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts līdzfinansējums.

Būvdarbu laikā tika izbūvēts satiksmes tunelis zem Brīvības gatves, paaugstināts Brīvības ielas līmenis, izbūvēts pilnīgi jauns Juglas ielas pagarinājums no Pāles ielas līdz Brīvības gatvei, kā arī ierīkotas jaunas nobrauktuves un uzbrauktuves Brīvības gatvei. Tika arī izveidoti vairāki gājēju tuneļi brauktuvju šķērsošanai. Krustojums tika oficiāli atklāts 2008.gada 29.augustā.

Lai varētu veikt būvdarbus, pašvaldībai papildus vajadzēja atpirkt vairākus nekustamos īpašumus - gan zemesgabalus, gan uz tiem esošās ēkas, kuras bija plānots nojaukt. Ar lielāko daļu īpašnieku tika panākta vienošanās, tomēr lielas galvassāpes pašvaldībai sagādāja ēka Brīvības gatvē 413A, kurā atradās veikals "Āķis", jo īpašnieki pieprasīja, pēc pašvaldības domām, pārāk lielu kompensāciju.

Rīgas dome ierosināja veikt piespiedu atsavināšanas procedūru, un Saeima 2008.gada jūlijā pieņēma attiecīgu likumu, nosakot, ka ēkas tiek atsavinātas piespiedu kārtā.

Patlaban ēka ir nodota Satiksmes departamenta valdījumā. Pēc departamenta pasūtījuma tika izstrādāts nepieciešamais projekts par minētās ēkas nojaukšanu un tai pieguļošās Brīvības gatves posma daļas paplašināšanu pēc mājas nojaukšanas, un departaments gaida finansējumu projekta realizēšanai.

Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti jūnija vidū nolēma piešķirt 80 000 latu pēdējās ēkas nojaukšanai Brīvības gatves un Juglas ielas krustojumā un satiksmes mezgla būvniecības pabeigšanai.

Latvijā

Kopējais valsts parāds jau tagad ir lielāks par Latvijas gada budžetu, bet, lai finansētu visus nākamajā gadā ieplānoties tēriņus, tas pieaugs vēl par aptuveni pusotru miljardu eiro, vēsta LTV raidījums “de facto”. Parāda apmērs gan nebūtu nekas ārkārtējs, īpaši salīdzinoties ar citām valstīm. Taču pesimistiskās ekonomikas prognozes, lielais budžeta deficīts un kredītreitingu aģentūru lielāka skepse par Latvijas situāciju uz parāda audzēšanu liek raudzīties ar lielāku piesardzību.