Rīgā tiekas starptautiskās Dzelzceļa transporta padomes eksperti

Rīgā notiek Dzelzceļa transporta padomes (DzTP) vagonu saimniecības komisijas sēde, kuras ietvaros tiks apspriesti kopējā vagonu parka uzturēšanas modernizācijas pasākumi.

Sanāksmē par vienu no būtiskākajiem jautājumiem izvirzīts jautājums par komisijas darba pārskatīšanu - padarot tās darbu efektīvāku un ātrāku. Komisijas priekšsēdētājs Nikolajs Bočkarjovs uzsvēra nepieciešamību ciešāk sadarboties ar vagonu īpašniekiem ekspertu līmenī.

Eksperti atzina, ka dažu valstu dzelzceļa administrācijas nepilda iepriekš noteiktās prasības par vagonu savlaicīgu remontu. Tomēr tas nenozīmējot, ka pa dzelzceļiem, tostarp arī Latvijā, ripotu tehniskām prasībām neatbilstoši vagoni, skaidro VAS Latvijas dzelzceļš Ritošā sastāva daļas vadītājs Vladimirs Dobrovoļskis.

"Remonts izpalika tiem vagoniem, kuri netiek ekspluatēti un atrodas stāvvietā, tomēr tehniskās prasības pieprasa tos remontēt. Līdz ar pieprasījumu pēc pārvadājumiem un vagonu nonākšanu dzelzceļa satiksmē, šie vagoni tiks remontēti," piebilst V.Dobrovoļskis.

Komisijas pārstāvji sēdes laikā apstiprināja tehnisko dokumentāciju vairākiem jauniem vagonu tipiem, kas ļaus izmantot šos vagonus starptautiskajā dzelzceļu satiksmē 1520 mm sliežu platuma teritorijā, tostarp, arī Latvijā.

DzTP apvienojušās 17 dalībvalstis no bijušās NVS, kā arī Gruzija, Bulgārija, Somija un Baltijas valstis, un tās uzdevums ir nodrošināt dzelzceļa administrāciju sadarbību tehniskajos, ekonomiskajos, finanšu, kā arī juridiskajos jautājumos. Tā starpvalstu līmenī nodrošina dzelzceļa transporta darba koordināciju un saskaņotu principu izstrādi nākotnes sadarbībai un pārvadājumu veikšanai. Padomes sēdes notiek divreiz gadā kādā no dalībvalstīm.

Svarīgākais