Operas stāvvietu būvēs privāts investors

Ir sagatavoti dokumenti, lai varētu uzsākt piecu stāvu pazemes autonovietnes projekta finanšu un ekonomiskos aprēķinus. Stāvvieta paredzēta zem Latvijas Nacionālās operas, un tās celtniecībā iecerēts piesaistīt privātu investoru.

Precīzāk, pazemes daudzlīmeņu autonovietnes projektēšana ir pieļaujama operas ēkas galvenās fasādes priekšlaukumā un/vai teritorijas daļā K. Barona ielas un Aspazijas bulvāra stūrī. Rīgas domes deputātiem iesniegtajos materiālos norādīts, ka 2008. gadā veikta transporta plūsmu izpēte un secināts, ka Rīgas vēsturiskā centra ielas ir pārslogotas ar stāvošām automašīnām, kas samazina ielu caurlaides spēju. Pazemes autonovietņu kapacitāte pilsētas vēsturiskā centra teritorijā ir nepietiekama. Jo īpaši autostāvvietu deficīts pie Latvijas Nacionālās operas novērojams laikā, kad notiek izrādes un masu pasākumi.

Rīgas domei par labu publiskajai un privātajai partnerībai šā projekta īstenošanā ļāvis nosvērties Publiskās un privātās partnerības likums. Kā norādīts paskaidrojuma rakstā, publiskās un privātās partnerības tiesiskās bāzes sakārtošana publiskajam sektoram sadarbībā ar privāto biznesu ļauj labāk izmantot resursus un kompetences. Salīdzinot ar klasisko iepirkumu, ir iespējama projekta risku sadalīšana starp publisko un privāto partneri.

Projekta arhitekts Juris Gertmanis jau projekta apspriešanas laikā informēja, ka apakšzemes stāvvieta atslogos Aspazijas bulvāri un apkārtni no novietotā autotransporta. Turklāt pazemes autonovietne būs pieejama visiem tiem, kuriem būs nepieciešamība novietot autotransportu pilsētas centrā. Viņš arī uzsvēra, ka būvdarbi plānoti tā, lai netraucētu operas nama darbību.

Svarīgākais