Lai novērstu Rīgas Centrāltirgus teritorijā esošās pilsētas kanālmalas avārijas stāvokli, nepieciešami 650 000 eiro.
Rīgas domes Īpašuma departaments nepieciešamos līdzekļus šodien lūdza piešķirt, skatot ikgadējos budžeta grozījumus.
Šajā summā ietilpstot ne tikai būvdarbi, bet arī būvprojekta izstrāde, autoruzraudzība un būvuzraudzība. Pēc departamenta pārstāvju teiktā, remontdarbi notiks aptuveni 85 metrus gadā posmā un tos paredzēts paveikt jau šogad, lai ziemas sezonā objekta stāvoklis vēl vairāk nepasliktinātos un nenotiktu jauni iegruvumi.
Patlaban avārijas stāvoklī esošā teritorija, kas skar centrāltirgus piegādes zonu un pagrabus no autoostas puses, ir norobežota, lai gan ierēdņi atzina, ka arī atlikusī daļa teritorijas nav labā stāvoklī un nākotnē līdzekļi būs jāmeklē arī tās atjaunošanai.
Vienlaikus departamenta pārstāvji atzina, ka pagaidām nav arī skaidrības, vai tiks īstenoti sākotnēji plānotie kanālmalas atjaunošanas projekti.
Vēl 65 661 eiro departaments lūdza piešķirt, lai nodrošinātu dažādu izdevumu segšanu, kas saistīti ar skolēnu nodarbināšanu vasaras brīvlaikā.
Līdzekļu piešķiršanu atbalstīja Rīgas domes Pilsētas īpašumu komiteja, taču gala lēmumu pieņems Rīgas dome.
Kā ziņots, maija izskaņā Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja lēma apturēt divus 30 miljonus eiro vērtos Rīgas kanālmalas revitalizācijas projektus dēļ Rīgas Centrāltirgus teritorijā esošās piegādes zonas sliktā tehniskā stāvokļa. Proti, piegādes zonas teritorijā bija noticis iegruvums desmit metru garumā, un ekspertu atzinumi liecina, ka visa kanālmalas atbalstsiena ir avārijas stāvoklī un ir nepieciešama tūlītēja krastmalas pārbūve, lai atjaunotu pienācīgu un neierobežotu preču piegādi tirgus paviljoniem.
Pēc minētās avārijas situācijas centrāltirgus vērsās pie diviem uzņēmumiem - Baltijas Jūras Ģeoloģijas Centrs veicis zemūdens apskati, savukārt "Projekts 3" sniedzis inženiertehnisko atzinumu par iebrukumu.
Paralēli uzņēmums nodarbojās ar situācijas monitoringu un vērsās pie Īpašuma departamenta, lai vienotos par veicamajiem darbiem.