Rīgā Brīvības gatvē ierīko sabiedriskā transporta joslu

Sabiedriskā transporta satiksmes uzlabošanai Brīvības gatvē no Lielvārdes ielas līdz Struktoru ielai virzienā uz centru un Brīvības gatvē no Biķernieku ielas līdz Lielvārdes ielai virzienā uz Berģiem tiek ierīkotas sabiedriskā transporta joslas.

Šis Brīvības gatves posms ietilpst astoņos sabiedriskā transporta maršrutos. Pa to kursē četri pašvaldības autobusu maršruti, viens trolejbusu maršruts un 3 komercautobusu jeb mikroautobusu maršruti. Pēc RP SIA „Rīgas satiksme” sniegtās informācijas sabiedriskajam transportam paredzētais laiks šī Brīvības gatves posma šķērsošanai ir līdz 6 minūtēm. Bet augstas satiksmes intensitātes apstākļos sabiedriskā transporta kustības traucējumi iepriekšējo gadu laikā šajā Brīvības gatves posmā ir bijuši līdz pat 30 minūtēm.

Sabiedriskā transporta josla Brīvības gatvē tiek ierīkota pirmajā braukšanas joslā katrā virzienā.

Sabiedriskā transporta joslu šogad plānots ierīkot arī Maskavas ielas posmā no Plostu ielas līdz Slāvu ielai abos virzienos.

Sabiedriskā transporta joslu ieviešana kā viens no līdzekļiem sabiedriskā transporta pakalpojumu uzlabošanai ir paredzēta Rīgas sabiedriskā transporta attīstības koncepcijā 2005. -2018. gadam.

Atsevišķu braukšanas joslu ierīkošana sabiedriskā transporta satiksmei ir viens no pamatvirzieniem sabiedriskā transporta prioritātes nodrošināšanai, kas ļauj tam apbraukt sastrēgumus un tādējādi samazināt maršruta veikšanas laiku. Sabiedriskā transporta joslas ilgtspējīgai mobilitātei un sabiedriskā transporta prioritātes nodrošināšanai tiek ierīkotas gan lielākajās Eiropas, gan Ziemeļamerikas pilsētās, lai risinātu automašīnu sastrēgumu radītās iedzīvotāju pārvietošanās problēmas, piedāvājot iedzīvotājiem alternatīvas pārvietošanās iespējas ar sabiedrisko transportu bez sastrēgumiem.

Ja ar vienu automašīnu Rīgā pārsvarā pārvietojas viens cilvēks, aizņemot aptuveni 8 kvadrātmetrus ielas platības, tad pēc Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” datiem katra pilsētas sabiedriskā transporta vienība pārvadā aptuveni 850 pasažieru dienā, teorētiski vienam pasažierim aizņemot aptuveni 1,5 kvadrātmetrus ielas platības.

Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” apliecina, ka esošās sabiedriskā transporta joslas sniedz pozitīvu rezultātu un samazina sabiedriskā transporta grafiku izpildes kavējumu, kas uzlabo sniegtā pakalpojuma kvalitāti pasažieriem.

Atgādinām, ka saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem pa sabiedriskā transporta joslu drīkst braukt gan pasažieru sabiedriskie transportlīdzekļi, gan taksometri, kā arī operatīvais transports. Taču pasažieru sabiedriskie transportlīdzekļi drīkst izmantot arī pārējo transportlīdzekļu satiksmei paredzētās braukšanas joslas.

Svarīgākais