Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Burovs ar Finanšu ministrijas pārstāvjiem profesionālā sarunā spriedis par "Rīgas satiksmi"

© Dmitrijs Suļžics/ F64 Photo Agency

Par SIA "Rīgas satiksmes" jautājumiem Rīgas domes priekšsēdētājam Oļegam Burovam (GKR) 28.augustā bijusi "profesionāla un politiski pragmatiska saruna" ar Finanšu ministrijas pārstāvjiem, šodien žurnālistiem pastāstīja galvaspilsētas mērs.

To viņš cita starpā pauda, atbildot uz vaicājumu, ka koalīcijā apspriesta iespēja "Rīgas satiksmes" dēļ radītās valsts finansiālās saistības kompensēt no Rīgas budžeta līdzekļiem.

Burovs pauda, ka arī attiecībā uz "Rīgas satiksmi" vēlas noņemt politizāciju no ar uzņēmumu saistītiem jautājumiem, lai gan tas ir izaicinājums šajā "ārkārtīgi politizētajā laikā". Viņš arī akcentēja, ka nevēlas nevienu kritizēt, lai nereklamētu kādu no politiķiem. Saskaņā ar Rīgas mēra rīcībā esošo informāciju, par izveidojušos situāciju Rīgas domi vēloties "sodīt dubultā" - 140 miljonu eiro apmērā, ņemot vērā izskanējušo par aptuveni 70 miljonu ietekmi uz valsts budžetu.

Burovs akcentēja "reālo situāciju", ka no 70 miljoniem lielāko daļu veidojot pamatlīdzekļi jeb tramvaju iegāde atbilstoši jau "vecajiem noslēgtajiem līgumiem". Minētie sabiedriskie transportlīdzekļi jau ir saražoti, piebilda Rīgas mērs. Politiķis akcentēja, ka šajā situācijā esot ļoti viegli publiski izteikt pārmetumus Rīgas domei, savukārt pašvaldība kā atbildes reakciju netaisīšot "manifestāciju pie Ministru kabineta".

Kā ziņots, nacionālās apvienības "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK pārstāvja Imanta Parādnieka ieskatā FM ir jāmeklē veids, kā 72 miljonus eiro, kurus valsts budžeta fiskālā telpa zaudē SIA "Rīgas satiksme" dēļ, būtu iespējams paņemt no Rīgas domes budžeta. "Ir nepieļaujami, ka visai Latvijai jāmaksā par "Rīgas satiksmes" bezatbildību. Finanšu ministrijai ir jānāk ar risinājumu," uzskata politiķis.

Arī Jaunās konservatīvās partijas pārstāvis Krišjānis Feldmans uzskata, ka finanšu ministram "jābeidz slinkot" un jāatrod veids, kā pārcelt "Rīgas satiksmes" radīto fiskālo ietekmi atpakaļ uz Rīgas budžetu. "Ja tas netiks panākts, tā būs finanšu ministra nolaidība un vaina," uzskata Feldmans.

Jau vēstīts, ka pēc Eiropas Savienības kritērijiem "Rīgas satiksme" ir iekļaujama vispārējā valdības sektorā, tādējādi 2020.gada valsts budžeta fiskālā telpa saruks par 72 miljoniem eiro.