Nepareizas plānošanas dēļ šogad neuzsāks solītā veloceļa izbūvi Krasta ielā

© Mārtiņš Zilgalvis/ F64 Photo Agency

Kapacitātes trūkuma un nepareizas plānošanas dēļ Rīgas dome šogad neuzsāks solītā veloceļa izbūvi Krasta ielā, šodien žurnālistiem atklāja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.

Atbildīgās domes amatpersonas šodien apsekoja Krasta ielu, kur noslēgušies braucamās daļas seguma atjaunošanas darbi.

Pēc asfalta seguma atjaunošanas, departaments jau jūlijā bija solījis uzsākt veloceļa izbūvi. Lai gan iepriekš vairākkārt tika pausts, ka iepirkums par veloceļa izbūves darbiem tiks sludināts tuvākajā laikā, šodien Reinbahs atzina, ka departaments šogad vairs nepaspēs gan noslēgt būvdarbu iepirkumu, gan uzsākt pašus būvdarbus. Proti, iepirkuma noslēgšanai būtu nepieciešami vismaz divi mēneši, kas nozīmē, ka ceļa izbūvi līdz ziemas sezonai paspēt neizdotos.

"Mums ir gatavs projekts un iepirkuma dokumentācija, taču uzsākot darbu departamentā un pārbaudot dokumentus - es redzu, ka šogad izbūvi īstenot nevaram, galvenokārt, kapacitātes trūkuma dēļ," sacīja Reinbahs, norādot, ka gada sākumā plānojot darbus, departamenta vadība nav visu organizējusi tā, lai arī realitātē darbus būtu iespējams īsteno. Viņš atzina, ka departamentam trūkst arī darbinieku, kuri strādātu ar iepirkumiem.

Kritiku struktūrvienībai veltīja arī Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR) sakot, ka nav apmierināts ar departamenta darba plānošanas ziņā.

"Naudu ikgadējo uzturēšanas darbu veikšanai viņi apgūst 90% apmērā, bet ir sadaļas, kur viņi apgūst tikai 30% no pieejamā finansējuma. Kā līdzšinējais Īpašuma departamenta pārstāvis es vienmēr dzīvoju no naudas, kuru nespēja apgūt Satiksmes departaments, kas nozīmē, ka plānošana ir nepareiza," sacīja Burovs, norādot, ka Reinbahu redz kā sabiedroto, lai radušos situāciju mainītu.

Burovs arī atzina, ka, lai gan "no preses nodaļas doto solījumu ir daudz", šogad netiks īstenoti arī citi solītie projekti, piemēram, Aleksandra Čaka un Bruņinieku ielas seguma atjaunošana.

"Gada sākumā redzēju departamenta budžeta projektu un uzskatu, ka tas bija diezgan politizēts. Politiķi teica: "Mēs gribam remontus", bet departamentā neviens neteica pretī, ka tas nav reāli, lai gan zināja, ka nav," kritizēja Burovs, vienlaikus atsakoties konkrētus pārmetumus veltīt savam priekšgājējam Nilam Ušakovam (S) vai arī bijušajam departamenta direktoram pienākumu izpildītāja Emīlam Jakrinam.

Gan Reinbahs, gan Burovs solīja nākamā gada budžetu sastādīt atbilstoši reālajām departamenta iespējām un kapacitātei, neizslēdzot, ka plānoto remontdarbu apjoms samazināsies.

Runājot par braucamās daļas atjaunošanas darbiem, Reinabahs pastāstīja, ka kopumā būvnieki pabeiguši atjaunot visu Krasta ielas teritoriju no Salu tilta līdz Ogres ielai.

Krasta ielā ieklāts ģeorežģis un ģeotekstils, lai stiprinātu asfalta segumu, kā arī veikta ietvju un ielu apmaļu uzstādīšana un citi darbi.

Vienlaikus objekts ekspluatācijā vēl nodots nav un departamenta eksperti apsekos paveiktos darbus, lūdzot novērst konstatētās nepilnības. Pēc Reinbaha teiktā, jau tagad redzams, ka veikta nekvalitatīva apzaļumošana, atsevišķas komunikāciju lūkas ir virs asfalta līmeņa, atsevišķām lietus ūdens kanalizācijas caurulēm nav krituma un konstatētas citas nepilnības, kuras būvniekam būs jānovērš.

Līdzīgi kā koku stādīšana ielu malās, arī veloceļu tiek solīts būvēt nākamgad, kas nozīmē, ka pēdējo četru gadu laikā Rīgā nebūs izbūvēta neviena jauna velo josla.

Kā ziņots, Krasta ielas seguma atjaunošanu par 8,12 miljoniem eiro ar pievienoto vērtības nodokli veic SIA "Binders".

Būvuzraudzību par 41 800 eiro bez PVN veica SIA "Isliena V".

Latvijā

Valsts aizsardzības dienesta karavīri Sēlijas militārā poligona dronu mācību un testēšanas poligonā aizvadījuši noslēdzošās bezpilota lidaparātu rotas līmeņa mācības, kurās, izmantojot dažādus bezpilota lidaparātu modeļus, trenēja spēju identificēt un iznīcināt pretinieku, aģentūru LETA informēja Aizsardzības ministrijā.

Svarīgākais