AS "Latvenergo" ir nodevusi ekspluatācijā elektromobiļu uzlādes vietu Jūrmalā, Jomas ielā 4, bet tuvākajās nedēļās pabeigs vēl divas Rīgā, Pulkveža ielā 12 un Uzvaras bulvārī 7, "Latvenergo" tirgus apskatā norāda uzņēmuma pakalpojumu atbalsta vadītājs Ģirts Legzdiņš.
"Latvenergo" secinājumi, ieviešot pilotprojektu, liecina, ka pašreiz elektromobiļu lietotāji intensīvāk uzlādes punktus izmanto Rīgā un Rīgas reģionā, tādēļ uzņēmums veido uzlādes vietas galvaspilsētā.
Pilotprojektu "Latvenergo" sāka īstenot pagājušajā gadā un šobrīd tas ir iegājis finiša taisnē. Jūrmalā uzlādes stacijas izbūvēšana ir pabeigta un nodota ekspluatācijā, savukārt uzlādes vietas Rīgā plānots pabeigt tuvāko nedēļu laikā.
"Latvenergo" uzlādes stacijās elektromobiļiem būs ātrās un vidēji ātrās uzlādes iespēja - trīs līdzstrāvas ar nominālo jaudu 50 kilovati un divas maiņstrāvas ar nominālo jaudu 22 kilovati uzlādes iekārtas. Laika periods ātrajai uzlādei ir parasti mērāms desmit, divdesmit vai trīsdesmit minūtēs, kas arī atkarīgs no automašīnas akumulatora uzlādes līmeņa. Vidēji ātrā uzlādes vieta ir paredzēta ilgākam uzlādes periodam jeb vairākām stundām.
Jaunajās uzlādes stacijās būs elektroauto maksas uzlādes iespēja, kurās pakalpojuma izmantošanai vajadzēs "Elektrum" mobilo lietotni un maksājumu karti.
Pilotprojektā tiks novērtēts elektromobilitātes biznesa komerciālais elements - uzlādes infrastruktūras pakalpojuma piedāvājums, norēķinoties par kilovatstundām (kWh). Pamatpakalpojumā vidēji ātrā uzlāde par vienu kWh būs lētāka nekā nākamajam komforta līmenim, jeb ātrajai uzlādei. Sākot funkcionēt jaunajam pakalpojumam, "Latvenergo" pieļauj iespēju nākotnē tālāku integrāciju ar esošo klientu autorizāciju un citiem servisiem.
Projekta laikā "Latvenergo" vērtēs uzlādes vietu izbūves izmaksas, to izmantošanas noslodzi lietotāju vidū un norēķinu sistēmas ērtumu. E-mobilitātes lietotne pilotprojektā palīdzes datu uzskaitei - cik bieži un kuru veidu elektroauto lietotāji izmanto, kura uzlādes vieta ir pieprasītākā un tamlīdzīgi. Saziņai būs pieejams diennakts kontaktu centrs un tas būs telefona numurs, uz kuru varēs piezvanīt arī no lietotnes. Informācija saziņai būs arī izvietota uzpildes stacijas vietās.
E-mobilitātes uzlādes vietu attīstīšana ir viens no koncerna ilgtermiņa izaugsmes stratēģiskajiem projektiem, kas vērsts uz koncerna pozīcijas definēšanu klātbūtnei e-mobilitātes biznesā nākotnē. Pilotprojektā "Latvenergo" vēlas attīstīt arī mājsaimniecību pusē kompetenci, kurā, piedāvājot infrastruktūru, cilvēki straujāk sāks mainīt mobilitātes paradumus.
"Latvenergo" koncerna mātesuzņēmuma auditētais apgrozījums pagājušā gadā bija 435,199 miljoni eiro, kas ir par 12,7% mazāk nekā 2017.gadā, bet kompānijas peļņa pieauga par 41% un bija 212,733 miljoni eiro. Savukārt "Latvenergo" koncerns pērn strādāja ar 878,008 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,1% mazāk nekā 2017.gadā, bet koncerna peļņa saruka 4,2 reizes un bija 75,955 miljoni eiro.
"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, dabasgāzes tirdzniecību, elektroenerģijas sadales pakalpojumu nodrošināšanu un pārvades aktīvu nomu. "Latvenergo" obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.