Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Pretēji IUB iebildēm Rīgas centrāltirgus slēdz 222 000 eiro vērtus mediju līgumus

© F64 Photo Agency

Pretēji Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) iebildēm AS "Rīgas centrāltirgus" slēdzis 222 000 eiro vērtus mediju līgumus, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

Raidījums norāda, ka "Rīgas centrāltirgus" jau iepriekš slēdzis šaubīgu iepirkumu, kurā Rīgas pašvaldības uzņēmums bija nolēmis maksāt 200 000 eiro, lai īpaši izraudzīti mediji raidītu un rakstītu par uzņēmumu tikai labas ziņas. IUB tajā saredzēja negodīgu pretendentu izraudzīšanos, tāpēc ieteica noteikumus mainīt. Tomēr tirgus vadība iebildes vērā nav ņēmusi un maija vidū konkurss noslēdzies. Par uzvarētājiem kļuvušas tieši tās radiostacijas, televīzijas un preses izdevumi, par kuru īpašu atlasi jau iepriekš izteiktas bažas.

Kopš februāra sākuma "Rīgas Centrāltirgus" konkursā meklēja piecus radio, divas televīzijas, trīs laikrakstus un vienu žurnālu, kas varētu publicēt nekritisku un tikai pozitīvu informāciju par centrāltirgū notiekošo, bet konkursa nolikumā tas nebija rakstīts. "Kritēriji mediju atlasē bija īpaši specifiski un radīja bažas, ka tie uzrakstīti jau iepriekš zinot, kam konkursā vajadzētu uzvarēt. Piemēram, tika meklēts radio, kam ir gan populārās krievu mūzikas, gan popmūzikas kanāls. Tam atbilst tikai firmai "Komunikatīvo risinājumu projekti" piederošais "Eiropas hitu radio" un "Krievu hiti". "Radio SWH" grupas radiostacijas kā vienīgās kvalificējās konkursa daļā, kur meklēja radio, kam ir rokmūzikas, aktuālās mūzikas, 70./ 80.gadu mūzikas un krievu mūzikas kanāls.

"Aizķeršanās radās 50 000 eiro vērtajā konkursa sadaļā, kas bija īpaši piemērota "Pirmajam Baltijas kanālam" (PBK) un "Mix FM" jeb radio "Baltcom". Abi atlasē pieteikumus neiesniedza. Tāpēc centrāltirgus sludināja jaunu pieteikumu. Tajā meklēja televīziju, kam biznesa ziņu auditorija sasniedz 80 000 kā tas ir PBK gadījumā. Bet radio, kam ir džeza un blūza, humora, ziņu un interviju kanāls. Atkārtotajā konkursā uzvarēja PBK un radio "FitFM" - firma, kas pieder tiem pašiem cilvēkiem, kam "MIX FM"," skaidro raidījums.

Rīgas Centrāltirgus gan apgalvo, ka nekādā gadījumā konkursa atlases kritērijus nevar uzskatīt par īpaši piemeklētiem. Iepirkuma uzraugi nepiekrīt, ka viss ir kārtībā, tāpēc Rīgas domes uzņēmumam prasīti paskaidrojumi. Pretī saņemti desmitiem lapu ar papīriem, bet atbildes, kas pamatotu šādu negodīgu konkursu atlasi starp dokumentiem nebija.

IUB vadītāja Dace Gaile raidījumā atzina, ka viss, ko IUB var darīt, ir vēlreiz vērst centrāltirgus uzmanību uz to, ka iepirkums nav noticis tā, kā tam būtu jānotiek. Viņas ieskatā, ir jāatrod cits, kā veikt iepirkumu, lai tajā varētu piedalīties visas radiostacijas.

Kopā šogad Rīgas Centrāltirgus gatavs sevis popularizēšanai tērēt 220 000 eiro.