Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Dod mājienu, ka Brasas pārvada pārbūve nav lietderīga

© Ģirts Ozoliņš/F64

Rīgas dome Būvniecības valsts kontroles birojam (BVKB) ir iesniegusi eksperta atzinumu un projekta autora veiktus aprēķinus par Brasas satiksmes pārvada nestspēju. Abos dokumentos konstatēts, ka tramvaja kustība, ievērojot ierobežojumus, šobrīd ir pieļaujama. Tāpēc ir atjaunota 11. tramvaja kustība pār Brass tiltu, bet vienlaikus ir mainīta 9. autobusa kustība.

Tomēr BVKB speciālisti pašlaik secinājuši, ka Brasas pārvada ekspluatācija arī pēc pārbūves pabeigšanas būs ierobežota un neatbilstoša slodzēm, kas paredzētas šodienas apstākļiem, - transportlīdzekļu intensitātei un masai. Līdz ar to ir rūpīgi jāizvērtē esošā būvprojekta īstenošanas lietderība. BVKB būvinspektors, veicot Brasas satiksmes pārvada apsekošanu, konstatēja būvniecības projektā neminētus nesošo konstrukciju bojājumus. Pašlaik ir atzīts, ka Brasas satiksmes pārvads ir ļoti sliktā stāvoklī.

Tāpēc tagad Brasas pārvadu būvniecības laikā var ekspluatēt ar vienu sabiedriskā transporta joslu un vienu vieglā (līdz 3,5 tonnām) transporta joslu, vienlaikus neparedzot gājēju pārvietošanos pār pārvadu. Tas nozīmē, ka ir pieļaujams atjaunot viena vai divu vagonu tramvaja kustību.

Iepriekšējais Rīgas domes Satiksmes departamenta pagaidu direktors Emīls Jakrins pirms gada Neatkarīgajai atzina, ka Brasas pārvadu var gan pārbūvēt, gan nojaukt un būvēt no jauna. «Bet, nojaucot Brasas tiltu, tāpat arī Gaisa tiltu, rastos milzīgas problēmas satiksmes nodrošināšanā. Šo tiltu nojaukšana pie Rīgas satiksmes intensitātes nav iespējama, kaut gan, es domāju, no ekonomiskā aspekta un nākotnes redzējuma tas būtu apsverams. Bet, izvērtējot visus plusus un mīnusus, divu gadu laikā, kamēr Brasas tiltu uzceltu no jauna, problēmas, mūsuprāt, būtu lielākas nekā ieguvumi nākotnē,» viņš sacīja.

SIA Rīgas satiksme informē, ka 11. tramvaja kustība maršrutā Ausekļa iela - Mežaparks ir atjaunota. Pa ierasto maršrutu kursē arī Retro tramvajs. Savukārt pasažieriem, kuri izmanto 9. autobusu, jāņem vērā, ka ir mainīts tā maršruts no centra. Kamēr sabiedriskais transports uz Brasas pārvada drīkst kursēt tikai pa tramvaja sliedēm, 9. autobuss no centra

nekursēs pa Kluso ielu un līdz Brasas pārvadam visu laiku brauks pa sliedēm. Pieturvieta Klijānu iela ir slēgta. Autobusi apstāsies tramvaja pieturvietās Kazarmu iela un Brasas stacija.

BVKB vēl nav atļāvis turpināt būvdarbus pilnā apjomā, tiek gaidīti nesošo konstrukciju pastiprināšanas piedāvājumi līdzīgi kā Augusta Deglava satiksmes pārvadam.