Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

"Rīgas satiksme" atjauno arodbiedrību shēmu; jau iztērēti 680 000 eiro

© F64

680 000 eiro no “Rīgas satiksmes” budžeta pārskaitīti “Darbinieku un arodbiedrību sadarbības padomei”, kas izveidota tikai pērnā gada vasarā, ziņo LTV raidījums “de facto”. “Darbinieku un arodbiedrību sadarbības padomi” vada Osvalds Sausverds – bijušais arodbiedrības “LABA” valdes loceklis un “Arodbiedrību koordinācijas centra” valdes priekšsēdētājs.

LTV atgādina, ka arodbiedrību “LABA” iepriekš dāsni finansēja no “Rīgas Satiksmes” budžeta un naudu pārskaitīja caur starpnieku - “Arodbiedrību koordinācijas centrs”.

No “Rīgas Satiksmes” tas saņēma aptuveni pusotru miljonu eiro gadā, kas bija domāts darbinieku labklājībai. “de facto” norāda, ka par “Rīgas Satiksmes” līdzekļiem pirkti arī pilnīgi jauni auto “koordinācijas centra” vadībai, algoti Rīgas Domes deputāti no “Saskaņas”, nauda pastarpināti bija aizplūdusi arī uz šaubīgām firmām Ķīnā, Singapūrā un Taivānā, iztērēta, lai nopirktu zemi no “LABA” vadītāja Raimonda Gaiļa.

Raidījums vēsta, ka pirms diviem gadiem “Rīgas Satiksme” izbeidza sadarbību ar ”LABA” un “Arodbiedrību koordinācijas centru”, taču pērn tapa līdzīga struktūra. Pirms gada “Rīgas Satiksmes” darbiniekus aktīvi mudināja stāties pirms tam maz pazīstamā arodbiedrībā “LOMTAA”, dibināta viena neliela arodbiedrība - “Rīgas transporta arodbiedrība”. Abas drīz vien savienotas biedrībā “Darbinieku un arodbiedrību sadarbības padome”. Saskaņā ar koplīgumu, šī biedrība gadā no “Rīgas satiksmes” saņem 2,8% no uzņēmuma algu fonda, tie varētu būt ap 1,4 miljoniem eiro. Sarunā ar “de facto” “Darbinieku un arodbiedrību sadarbības padomes” vadītājs Osvalds Sausverds skaidro, ka šoreiz “Rīgas satiksmes” līdzekļu izlietošana notiks citādi, nekā “LABA” gadījumā - “Darbinieku un arodbiedrību sadarbības padome” nepārskaitīs naudu arodbiedrībām, bet par darbinieku labumiem maksās pati. Sausverds arī skaidro, ka par “LABA” un “Arodbiedrību koordinācijas centra” šaubīgajiem darījumiem nav atbildīgs: “Nozīmīgākus lēmumus par finansējumu vai par pārskaitījumiem uz Āzijas kompānijām ar mani neviens neapsprieda, un es par to uzzināju tikai no jūsu kolēģu sižetiem”.

“Rīgas Satiksmes” pagaidu vadītājs Ernests Saulītis Latvijas Televīzijai nepaskaidroja, kāpēc uzņēmumā atjaunota sarežģītā arodbiedrību un starpnieku struktūra, kaut kādu laiku dažādus “bonusus” un labumus darbiniekiem “Rīgas Satiksme” nodrošināja pati. “Mums ir līgums, ko noslēgusi valde Bemhena kunga vadībā, jautājiet viņiem par līguma noslēgšanas apstākļiem. Mēs līguma izpildi tagad kontrolējam”.