Teorētiski Rīgas pašvaldībai varētu būt iemesls apsvērt biļešu cenu samazināšanu pilsētas sabiedriskajā transportā, šādu viedokli aģentūrai LETA pauda elektroniskās norēķinu sistēmas jeb e-talona apsaimniekotāju SIA "Rīgas karte" valdes priekšsēdētājs un tās investora "Affiliated Computer Services Solutions France S.A.S." (ACS) pārstāvis Ēriks Morizūrs.
Kā norādīja Morizūrs, "Rīgas kartes" apkalpotā e-talona uzturēšana "Rīgas satiksmei" izmaksā aptuveni sešus miljonus latu gadā, un tas esot par trim miljoniem latu mazāk nekā iepriekšējā norēķinu sistēma ar konduktoriem un papīra biļetēm.
"Skaitļi rāda, ka e-norēķinu sistēma ir samazinājusi SIA "Rīgas satiksme" izdevumus. Tāpēc, pateicoties tai, teorētiski Rīgas dome varētu lemt arī par biļešu cenu samazinājumu," skaidroja Ēriks Morizūrs.
"Tomēr, protams, e-norēķinu sistēmas uzturēšana no pašvaldības uzņēmuma SIA "Rīgas satiksme" budžeta izmaksā tikai 6-7%, tāpēc šai izdevumu daļai uz sabiedriskā transporta biļetes cenu nav tās būtiskākās ietekmes, un es nevaru spriest par citiem aspektiem, kas šobrīd liedz pašvaldībai lemt par biļešu cenu samazinājumu. Taču, ciktāl tas attiecas uz e-norēķinu sistēmas uzturēšanas izmaksām, kas jau viena gada laikā ir ļāvušas "Rīgas satiksmei" ietaupīt vairākus miljonus, tas ir ieguvums," uzsvēra "Rīgas kartes" vadītājs.
Morizūrs atgādināja, ka "Rīgas karte" apņēmusies arī turpmāk par e-norēķinu sistēmas uzturēšanu no "Rīgas satiksme" iekasēt par 5% mazāk nekā tas sākotnēji plānots un paredzēts saskaņā ar līgumu.
""Rīgas kartes" pieminētais elektroniskās norēķinu sistēmas uzturēšanas izmaksu samazinājums salīdzinājumā ar iepriekšējo norēķinu sistēmu sabiedriskajā transportā tik tiešām ir mērāms vairāku miljonu latu apjomā, un tas ir devis iespēju samazināt "Rīgas satiksmes" kopējos izdevumus," aģentūrai LETA atzina "Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis.
"Tajā pat laikā biļešu cenas noteikšana sabiedriskajā transportā ir Rīgas domes kompetencē," norādīja Zaķis.
Kā ziņots, Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) iepriekš norādīja, ka Rīgas sabiedriskajā transportā - autobusos, trolejbusos un tramvajos - e-talons turpinās eksistēt, ja izdosies samazināt tā uzturēšanas izmaksas.
"Ja būs sapratne un efektīvas sarunas ar partneriem un izmaksas izdosies samazināt, tad e-talons turpinās eksistēt," sacīja Ušakovs.
Uzņēmumu "Rīgas karte" 2007.gada beigās izveidoja "Rīgas satiksme" elektronisko biļešu (e-talona) ieviešanai pilsētas sabiedriskajā transportā.
Elektroniskās biļetes tika ieviestas 2009.gada pavasarī, nomainot kompostierus un konduktorus.
Elektronisko biļešu ieviešana Rīgā izmaksāja aptuveni 11 miljonus latu, bet sistēmas uzturēšana katru gadu prasīs aptuveni piecus līdz sešus miljonus latu.
51% "Rīgas kartes" pieder "Rīgas satiksmei", bet 49% ASV kompānijai "Affiliated Computer Services, Inc." (ACS), kas apkalpo pašvaldības, valsts iestādes 30 valstīs visā pasaulē.
ACS ir Amerikā dibinātās "Affiliated Computer Services, Inc." (daļa "Xerox" grupas) meitas uzņēmums.
ACS kopā ar "Rīgas satiksmi" dibināja kopuzņēmumu SIA "Rīgas karte", kurā ACS ieguldīja 1,3 miljonus latu. Saskaņā ar vienošanos 2020.gadā "Rīgas satiksme" varēs atpirkt ACS akcijas par vienu latu.