Skanstes apkaimes investori bažīgi par tramvaja projekta nākotni

© F64

Neskaidrība par Skanstes tramvaja projekta nākotni var radīt investoru neuzticību Latvijai, pauda Skanstes apkaimes attīstītāju un nekustamo īpašumu īpašnieku dibinātajā organizācijā Skanstes attīstības aģentūra.

"Ar lielām bažām uztveram signālus, ka dažādu politisku un administratīvu procesu rezultātā varētu kavēties vai vispār netikt īstenota paredzētā Skanstes tramvaja līnija. Mūsuprāt, šāda situācija nav pieļaujama," pauda Skanstes attīstības aģentūrā, skaidrojot, ka investori Rīgā, lielākoties no ārvalstīm, Skanstes apkaimē Rīgā ir ieguldījuši vismaz 320 miljonus eiro, lai attīstītu pilsētai un pilsētniekiem vajadzīgus projektus. Plānots, ka līdz 2026.gadam šī summa pieaugs līdz 800 miljoniem eiro.

Piemēram, nesen "SG Capital" pārstāvētais fonds ir iegādājies SWH biroju centru un Duntes namu birojus, ieguldot gandrīz 70 miljonus eiro, bet lietuviešu attīstītājs "Capitalica" sāks būvēt biroju ēku Skanstē par aptuveni 50 miljoniem eiro. Kompānijas "Merks" māsasuzņēmums "Kapitel" ieguldīs vairāk nekā 80 miljonus eiro jaunu biroju ēku celtniecībā, bet somu uzņēmums KBO ieguldīs 100 miljonus eiro 1200 jaunu dzīvokļu būvniecībā Skanstē, piebilda Skanstes attīstības aģentūrā.

"Veicot jau esošās investīcijas jaunos birojos, dzīvojamajās ēkās, sabiedriskajos un citos objektos, investori ir rēķinājušies ar to, ka, atbilstoši pašvaldības un valsts deklarētajiem plāniem, tiks veiktas publiskās investīcijas Skanstes apkaimes infrastruktūrā - primāri jaunajā tramvaja līnijā. Investori ir noticējuši iespējai Skansti savienot ar pilsētas vēsturisko centru, Centrālo staciju un nākotnē arī ar "Rail Baltic" un lidostu," uzsvēra Skanstes attīstības aģentūras valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Vanags.

Pēc viņa teiktā, nekustamā īpašuma attīstības jomā publiskās infrastruktūras izveide un attīstība ir fundamentāli svarīgs jautājums, kas pielīdzināms investīciju vides stabilitātei un prognozējamībai. "Rīga pēdējos gados būtiski atpaliek no Viļņas un Tallinas biroju infrastruktūras un starptautisku liela mēroga nomnieku piesaistē. Tieši tāpēc Skanstes attīstība ir iespēja atgriezt Rīgu starptautiskajā biznesa apritē ar jaunām biroju ēkām, konferenču centriem un kultūras objektiem," uzsvēra Vanags.

Jau ziņots, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir pieņēmusi lēmumu izbeigt līgumu ar uzņēmumu "Rīgas satiksme" (RS) par Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu - paziņojums par lēmumu šodien nosūtīts "Rīgas satiksmei".

Līdz šim projekta ietvaros par veiktajām darbībām CFLA ir uzņēmumam izmaksājusi 451 304 eiro, un šī summa "Rīgas satiksmei" ir jāatmaksā. Termiņš atmaksas veikšanai ir 2019.gada 3.augusts.

Skanstes attīstības aģentūra ir partnerības organizācija, kuras dibinātāji ir Skanstes apkaimes attīstītāji un nekustamo īpašumu īpašnieki. Tās mērķis ir veidot Skansti par 21.gadsimta Rīgas vizītkarti - par investīciju magnētu pilsētā, par vietu Eiropas mēroga notikumiem un, pats svarīgākais, par kvalitatīvu un ekoloģisku vidi biznesam un pilsētnieku dzīvošanai. Tā biedri ir būvuzņēmējs un nekustamo īpašumu projektu attīstītājs "Merks", nekustamā īpašuma attīstītājs "Pillar", industriālo parku attīstītāja un apsaimniekotāja "NP Properties", nekustamo īpašumu attīstītāja "Hanner", B klases biroju centrs Rīgā ar kopīgo biroju iznomājamo platību "SWH Grupa", daudzfunkcionālā pasākumu norises vieta Latvijā "Arēna Rīga" un multifunkcionālais sporta centrs "Olimpiskais sporta centrs", kā arī uzņēmums "Autonams".

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais