Velosipēdisti, kuri šodien Rīgā piedalījās braucienā "Kritiskā masa", brīžiem aizkavēja auto kustību, bet būtiski konflikti starp satiksmes dalībniekiem neveidojās.
Pārsvarā pasākumā piedalījās gados jauni velobraucēji, kuri, dodoties uz pasākuma sākuma vietu pie Dailes teātra, vismaz pret gājējiem bija salīdzinoši miermīlīgi. Taču sākoties pašam braucienam, tā dalībnieki traucēja automašīnu brīvu plūsmu pa ielām.
Valsts policija pirms nesakcionētā velobrauciena "Kritiskā masa" pauda viedokli, ka atsevišķu dalībnieku braukšanas kultūra "Kritiskās masas" laikā neesot savienojama ar jēdzienu "droša braukšana", jo tiekot rupji pārkāpti ceļu satiksmes noteikumi. "Rodas jautājums, vai klaja Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana - haotiska braukšana pa brauktuves vidu, arī vietās, kur paralēli tai ir izbūvēts velosipēdu ceļš, luksofora aizliedzošā signāla neievērošana un citi noteikumu pārkāpumi, ir veids, kā kultivēt savstarpējo ceļu satiksmes dalībnieku cieņu vienam pret otru, veicināt infrastruktūras uzlabošanu un jaunajai paaudzei radīt izpratni par ceļu satiksmi un tās drošību?" bija teikts policijas paziņojumā.
Arī otrdienas statistika par ceļu satiksmes negadījumiem liecināja, ka līdz ar velosezonu salīdzinoši daudz velosipēdistu iekļūst negadījumos - vakar avārijās Latvijā cieta 12 cilvēki, puse no kuriem bija velosipēdisti.
Pasākuma rīkotāju "Facebook" profilā dalību velobraucienā bija apstiprinājuši ap 1500 cilvēki. Kā novēroja aģentūra LETA, ticams, ka šāds dalībnieku skaits tika arī sasniegts.
Cilvēki pulcējās ne tikai pasākuma sākuma vietā, bet pievienojās braucienam arī tā laikā. Pat tad, kad braucēji pa Bruņinieku ielu jau bija aizvirzījušies līdz Kr.Valdemāra ielai, lai dotos virzienā uz Sarkandaugavu, no centra tos steidza panākt arvien jauni dalībnieki, kā arī tiem pievienojās pūlis veloentuziastu, kuri iepriekš bija pulcējušies pie bāra "Autentika", kura pagalmā notika paralēli "Velo svētki".
Pirms brauciena tā rīkotāji bija aicinājuši uzstādīt telefonā "Critical Maps" programmu, uzlādēt telefonu un brauciena laikā turēt programmu ieslēgtu, lai brauciens būtu redzams kartē un tam varētu pievienoties tie, kas nepaspēja uz sākumu vai bija kur noklīduši. Par maršrutu vienojās priekšā braucošie, ieteikumus pakliedzot uz priekšu.
Pasākuma rīkotāji aicināja braucienā piedalīties visus vieglu bezizmešu braucamrīku valdītājus - arī skrituļslidotājus, dēļotājus un (e-)skrejriteņojtājus. Daļa cilvēku šo iespēju tik tiešām izmantoja. Bija vērojami arī neordināri braucamrīki, piemēram, pašdarināti velosipēdi. Ikviens varēja vērot plašu braucamrīku plejādi, sākot no sporta divriteņiem un ļoti moderniem, dārgiem velosipēdiem līdz pat vienkāršiem un ne ar ko neievērojamiem riteņiem.
Daļa veloentuziastu bija pacentušies izpušķot sevi un savu velosipēdu, paņēmuši līdzi magnetofonus, kā arī brauciena laikā filmēja un fotografēja, tādēļ citiem nācās straujāk bremzēt un pat krist.