Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Deglava tiltu slēgs ceturtdien piecos no rīta

© F64 Photo Agency

Satiksmi pār Augusta Deglava ielas pārvadu slēgs ceturtdien, 25.aprīlī, plkst.5, trešdien preses konferencē informēja Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis.

"Tilts tiks slēgts līdz brīdim, kad Rīgas dome iesniegs Būvniecības valsts kontroles birojam (BVKB) dokumentus, lai BVKB varētu pārliecināties par šī objekta drošību," sacīja Ķuzis.

Patlaban viss liecina, ka tilts apdraud sabiedrības drošību, tāpēc pieņemts šāds lēmums, skaidroja Ķuzis, norādot, ka tilts būs slēgts ne tikai automašīnām un sabiedriskajam transportam, bet arī operatīvajam transportam, gājējiem un velosipēdistiem.

"Es esmu stāvējis klāt ļoti daudz traģēdijās un man nav nekādas tiesības paļauties uz to, ka nekas nenotiks, tāpēc ir eksperti un tāpēc ir BVKB, lai panāktu, ka publiskās būves kontrolētu un skatītos, cik tā ir droša sabiedrībai," teica Valsts policijas priekšnieks.

Ķuzis informēja, ka rīt plkst.5 tilts tiks slēgts līdz brīdim, kamēr Rīgas domes amatpersonas iesniegs BVKB attiecīgo dokumentāciju, lai birojs pilnībā pārliecinātos par objekta drošumu. "Mēs uzskatām, ka tas ir izdarāms ļoti īsā laikā. Es esmu gatavs pēc tam, saņemot no BVKB lēmumu, šo lēmumu [par tilta slēgšanu] atcelt," uzsvēra policijas priekšnieks.

Savukārt Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vadims Baraņņiks (S) norādīja, ka dome līdz šim brīdim nav sapratusi, kādus dokumentus BVKB vēlas saņemt un kāpēc BVKB neņem vērā sertificēta Rīgas Tehniskās universitātes profesora slēdzienu par to, ka tilts ir drošs. Arī Rīgas būvvalde, kas ir atbildīga par tehnisko stāvokli, paudusi, ka tiltu var ekspluatēt, norādīja domes priekšsēdētāja vietnieks.

"Satiksmes departaments darīja visu nepieciešamo, lai pārliecinātu Valsts policiju un BVKB par to, ka tilts ir drošs, taču mums neizdevās pārliecināt. Tālākais jau ir policijas atbildība, kā tiks organizēta satiksme," norādīja Baraņņiks.

Jautāts, kādā veidā tiks organizēta satiksme, Baraņņiks skaidroja, ka visu atbildību pārņems Valsts policija, kurai būs jānodrošina satiksme. "Ja policija pieņem lēmumu slēgt tiltu, tad viņiem būs jānodrošina gan kārtība uz ceļiem, gan regulētāji," teica Baraņņiks, piebilstot, ka mēģinājis panākt iespēju pār tiltu braukt vismaz sabiedriskajam transportam, bet šis priekšlikums noraidīts.

"Mēs centīsimies, cik iespējams, brīdināt rīdziniekus par to, kas ar tiltu notiks tuvākajās dienās. Arī Satiksmes departaments darīs visu iespējamo, lai balstus, kas izraisīja šaubas BVKB, nostiprinātu. Tomēr galējais vārds pašreiz ir BVKB un Valsts policijas pusē," norādīja domes priekšsēdētāja vietnieks.

Savukārt Ķuzis uz jautājumu, kā rītdien tiks organizēta satiksme, norādīja, ka sabiedriskais transports nav policijas kompetence, bet policija palīdzēs ar satiksmes regulētājiem.

"Šodien no rīta mums arī bija tikšanās ar "Rīgas satiksmes" amatpersonām, kur arī tika izskatīts šis iespējamais lēmums. Mēs cerējām līdz pēdējam brīdim, ka mēs varēsim vienoties par kaut kādām situācijām un nonākt pie kopīgas izpratnes un kopīga lēmuma. Daudz kas ir izdarīts, bet ne viss, un, kamēr viss nav izdarīts, man ir pamatotas bažas par to, ka, nedod dievs, kaut kas var notikt. Kā jau es esmu minējis, mums galvenais uzdevums ir minimizēt jebkādus riskus," uzsvēra policijas priekšnieks.

"Es esmu pārliecināts, ka transporta kustība notiks un neviens nestāvēs rindā pie Deglava tilta. Tas ir apbraucams," teica Ķuzis.

Jautāts, vai policija rītdien papildu iesaistīsies un organizēs kustību krustojumos, Ķuzis atbildēja: "Viennozīmīgi! Valsts policija izmantos satiksmes regulētājus uz krustojumiem. Mēs esam gatavi iesaistīties satiksmes virzīšanā un nodrošināšanā." Policijas priekšnieks piebilda, ka satiksmes nodrošināšanai virsstundās tiks piesaistīti papildu policisti.

BVKB Būvdarbu kontroles nodaļas vadītājs Māris Demme norādīja, ka pašreiz redzams, ka ir sākta un veikta tilta izpēte. Rezultāti arī ir noformēti tehniskās izpētes atzinuma projektā, kas gan vēl nav iesniegts BVKB. Vispārīgi pārskatot šo dokumentu, BVKB secinājis, ka vēl ir lietas, kuras uzlabojamas.

"Pārbaudes urbums ir veikts tilta balstā, kas nav visvairāk bojātais, tāpēc vēl ir jāveic urbums tajā, kas ir visvairāk bojātais. Vēl tiek piedāvāts variants tilta bojātās laiduma konsturkcijas nobalstīt. Pie šādas izpildes šaubas varētu tikt noņemtas," teica Demme.

Viņš uzsvēra, ka BVKB no savas puses gribētu redzēt būves izpēti, kur būtu novērtēti konstrukciju bojājumi un piedāvāti risinājumi būvprojektā, kā šos bojājumus novērst.

LETA jau vēstīja, ka BVKB, veicot būvdarbu kontroli, konstatēja Deglava tilta nesošo konstrukciju bojājumus. Tilta bojātie balsti tika konstatēti pēc tam, kad tika demontētas zem pārvada esošās noliktavas. Iepriekš šie balsti nebija pieejami, jo kalpoja kā noliktavu starpsienas.

BVKB būvinspektors 8.aprīlī izdeva atzinumu par būvdarbu apturēšanu visā objektā. Tāpat birojā norādīja, ka kamēr nav veikta Deglava tilta tehniskā stāvokļa ekspertīze, tā ekspluatācija ir jāpārtrauc, tomēr šāda lēmuma pieņemšana ir pašvaldības kompetencē.

Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) otrdien paziņoja, ka ir izdevis rīkojumu par visu formalitāšu kārtošanu, lai tilts ceturtdien satiksmei tiktu slēgts. Ministrs žurnālistiem skaidroja, ka gadījumā, ja Rīgas domes atbildīgais departaments neslēgs tiltu pats, tad ceturtdienas rītā to izdarīs Valsts policija.

Tikmēr pašvaldība, turpinot uzstāt uz Deglava tilta drošību, paziņoja, ka pati satiksmi pār to neslēgs. "Mēs turamies pie ekspertu slēdziena, ka izmantot tiltu satiksmei ir droši, jo visi aprēķini ir veikti, ņemot vērā maksimālās iespējamās slodzes un citus kritiskos rādītājus," aģentūrai LETA sacīja domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins žurnālistiem otrdien pauda viedokli, ka Ģirģena lēmums par tilta slēgšanu ir politisks.

Savukārt Valsts policijas priekšnieks paziņoja, ka ir uzdevis Rīgas reģiona pārvaldei kopā ar Rīgas domes Satiksmes departamentu izstrādāt satiksmes organizācijas plānu pēc Deglava tilta slēgšanas.