"Rīgas satiksme" nav atguvusi vairāk nekā 6 miljonus eiro par nepiegādātajiem transportlīdzekļiem

© Vladislavs Proškins/ F64 Photo Agency

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" no čehu uzņēmumiem "Škoda Electric", "Škoda Transportation" un Polijas uzņēmuma "Solaris Bus&Coach" pagaidām nav izdevies atgūt 6,5 miljonus eiro par savlaicīgi nepiegādātajiem transportlīdzekļiem, pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Jānis Meirāns.

Janvāra izskaņā "Rīgas satiksme" ārzemju piegādātājiem nosūtīja pieprasījumu par līgumsodu atmaksu par savlaicīgi nepiegādātiem transportlīdzekļiem. Visos trīs gadījumos uzņēmumiem tika atvēlētas ne vairāk kā 30 dienas, lai sodus apmaksātu.

Tomēr, kā aģentūrai LETA paskaidroja "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis, piegādātāji līdz galam neesot piekrituši visiem veiktajiem aprēķiniem, tādēļ rosināja izveidot ekspertu grupas, kuru uzdevums būs izvērtēt soda naudu piedziņu, līgumā atrunātos punktus un citas nianses.

Arī Meirāns norādīja, ka visu transportlīdzekļu piegādes līgumā ir atrunāta arī procedūra, kādā tiek piedzītas sodas naudas līguma nosacījumu neizpildes gadījumā. "Viens no procedūras soļiem ir ekspertu sarunas, kuras patlaban notiek un varētu noslēgties marta beigās. Uz ekspertu izdarītajiem secinājumiem abas puses arī sniegs viedokli saistībā ar pieprasāmajām summām un turpmāko rīcību," skaidroja Meirāns.

Pēc ekspertu slēdzieniem tikšot uzsāktas arī sarunas ar abu uzņēmumu pārstāvjiem vadības līmenī. Līdz šim "Rīgas satiksmes" valde ar partneruzņēmumu vadību nav tikusies apzināti, jo vēlējusies sagaidīt slēdzienu, lai katrai pusei būtu skaidra pozīcija. "Protams, diez vai būs tā, ka šiem slēdzieniem abas puses piekritīs bez ierunām. Taču tie būs pamats diskusiju sākšanai," sacīja amatpersona.

Kā ziņots, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) sācis kriminālprocesu saistībā ar trim "Rīgas satiksmes" iepirkumiem, kas saistīti ar transportlīdzekļu iegādi. Viens no tiem ir "Rīgas satiksmes" 2016.gada zemās grīdas tramvaju iepirkums, kura kopējā summa bija 62 597 477 eiro. Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka šī iepirkuma rezultātā tika noslēgts līgums starp "Rīgas satiksmi" un Čehu uzņēmumu "Škoda Transportation" par 20 zemās grīdas tramvaju piegādi.

Otrs ir 2013.gada "Rīgas satiksmes" rīkots iepirkums par trolejbusu piegādi, kura kopējā summa bija 131 646 135 eiro. Kā noskaidroja LETA, šajā iepirkumā uzvarēja Čehijas uzņēmums "Škoda Electric", saņemot tiesības piegādāt 125 trolejbusus.

Trešais iepirkums ir 2013.gadā "Rīgas satiksmes" veiktais iepirkums par autobusu piegādi 75 808 297 eiro apmērā. LETA noskaidroja, ka tajā uzvarējis Polijas uzņēmums "Solaris Bus&Coach" un tas paredz Rīgai piegādāt 175 jaunus autobusus, visu piegādi noslēdzot 2019.gadā.

Tomēr saskaņā ar noslēgtajiem iepirkuma līgumiem, no pasūtītajiem 20 zemās grīdas tramvajiem Rīgai nav piegādāti 13 tramvaji, par ko līgumsods aprēķināts 2,18 miljonu eiro apjomā.

No pasūtītajiem 100 trolejbusiem Rīgai nav piegādāti 45 trolejbusi, par ko līgumsods aprēķināts 3,41 miljona eiro apmērā. Savukārt par 140 autobusu piegādes kavējumiem kopējais līgumā paredzētais sods ir aprēķināts 941 797 eiro apjomā.

Latvijā

Eiropas mājdzīvnieku produktu izplatītāju un ražotāju asociācija FEDIAF veikusi pētījumus par kaķu skaitu Eiropas valstu mājsaimniecībās. Pētnieki secinājuši, ka Latvijā kaķi dzīvo 37% no visām mājsaimniecībām. Tas ir trešais augstākais rādītājs Eiropas valstīs. Pirmajā vietā ar 48% ir Rumānija, otrajā ar 41% atrodas Polija. Kā izskaidrot to, ka esam tik ļoti pieķērušies šiem mīļajiem mājdzīvniekiem; kas mums tik ļoti patīk kaķos – pētījumu rezultātus “Neatkarīgajai” skaidro dzīvnieku mājvietas “Ulubele” saimniece Ilze Džonsone un sociologs Aigars Freimanis.