Piedalies! Aicina apskatīt vairāk nekā 80 gadus senu telefona grāmatu

© Vladislavs Proškins/ F64 Photo Agency

Svētdien, 17. martā no plkst. 12:00 līdz 16:00 Brīvbodē (Turgeņeva iela 13) norisināsies Grāmatu diena. Ikvienam būs iespēja apmainīt izlasītās grāmatas pret citām un ļauties sarunām pie tases tējas.

Interesenti varēs iepazīties arī ar Pasta un telegrāfa departamenta izdoto Latvijas 1938. gada telefona abonentu sarakstu jeb telefongrāmatu un noskaidrot, kā piezvanīt Marisam Vētram, Herbertam Cukuram vai kādam citam grāmatā atrodamajam adresātam.

Tā kā Brīvbode ir atvērta reizi nedēļā, ceturtdienās no 15:00 - 19:00, šī būs lieliska iespēja cilvēkiem, kuriem esošais darba laiks apmeklējumam nav piemērots, paralēli Grāmatu maiņai atstāt un atrast sev arī citas noderīgas lietas, piemēram, apģērbus, apavus un sadzīves priekšmetus.

Brīvbode darbojas no pagājušā gada augusta kā vieta, kur jebkurš var atnest sev vairs nevajadzīgās, bet vēl labās mantas un mainīt tās pret citām. Angliski šādu vietu dēvē par freeshop. Tā ir brīvprātīga, sociāli atbildīga bezpeļnas iniciatīva, kas darbojas biedrības Free Riga paspārnē Lastādijas apkaimē. Brīvbode aicina pārvērtēt savus iepirkšanās un patēriņa paradumus, aicinot lietu apmaiņas rezultātā pagarināt resursu dzīves ciklu. Iniciatīva pamazām attīstās, plāno arī turpmāk rīkot šādus un līdzīgus pasākumus, kā arī aicina līdzīgi domājošas organizācijas un domubiedrus uz sadarbību.

Latvijā

Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā konkurence ir piesātināta - degvielas uzpildes staciju skaits pret automašīnu skaitu ir viens no augstākajiem Eiropā, intervijā aģentūrai LETA atzina degvielas tirgotāja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība. Viņš norāda, ka degvielas tirgotāju nozare ir kapitāla ieguldījuma ziņā ļoti intensīva, bet pēdējo gadu tendence ir tāda, ka ne visi mazie spēlētāji spēj turpināt kapitālieguldījumus un uzturēt kvalitāti, tāpēc mazo spēlētāju tirgus daļa samazinās. Pēc viņa teiktā, Latvijas degvielas tirgū šobrīd situācija ir stagnējoša un kopējās degvielas patēriņš Latvijā joprojām nav sasniedzis līmeni, kāds bija pirms pandēmijas.

Svarīgākais