Rīgas brīvostas pārvalde apstiprina, ka uzņēmumi SIA Strek un Riga Coal terminal pilnā apmērā ir izpildījuši parakstīto vienošanos par ogļu atlikumu izvešanu no Daugavas labā krasta termināļiem līdz šā gada 11. martam. Līdz
31. martam Eiropas Komisijā tiks iesniegts ziņojums par projekta Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra mērķu sasniegšanu.
SIA Strek un Riga Coal terminal no labā krasta termināļiem ir izveduši visus ogļu kravu atlikumus. 10. martā no Eksportostas teritorijas ar kuģi tika izvestas pēdējās uzkrātās ogles. Šobrīd uzņēmēji sakārto teritoriju, lai nekas vairs neliecinātu par ogļu klātbūtni Rīgas centra tiešā tuvumā. Saprotams, ka teritorija tukša nepaliks - tajā tiks veidota jauna infrastruktūra - iespējams, ka daļa no atbrīvotās teritorijas tiks pilnveidota ērtai kruīzu kuģu uzņemšanai.
Krievu salas infrastruktūras otrās kārtas būvniecība noslēdzās pagājušā gada decembrī, un jau vairākus mēnešus ogļu kravas ar vilcieniem tiek nogādātas Krievu salā. SIA Strek piestātnē pirmais kravas kuģis - ogļu balkeris Trina Oldendorff - pietauvojās 18. februārī. Tas uzņēma 69,3 tūkstošus tonnu ogļu un devās uz Amsterdamas ostu. Savukārt SIA Riga Coal terminal pirmo kuģi - balkeri RB MYA - sagaidīja 26. februārī. Tas no Rīgas aizveda 77 tūkstošus tonnu ogļu, ar kurām devās uz Porto Torresas ostu Sardīnijā.
Jaunajos ogļu kravu termināļos ir izbūvēta infrastruktūra un uzstādītas iekārtas, kas ievērojami samazina ietekmi uz vidi. Ogļu putekļu izplatīšanos apkārtējā vidē, ņemot vērā valdošo vēju virzienus, ierobežo Rīgas brīvostas pārvaldes izbūvētais vēju slāpējošais vēja žogs. Arī uzņēmēju uzstādītās vagonu izkraušanas, ogļu pārvietošanas un kuģu uzkraušanas tehnoloģijas ir atbilstošas pasaules standartiem un visaugstākajām vides prasībām.