Partijas "Gods kalpot Rīgai" (GKR) biedrs, uzņēmējs un e-talona sistēmas apsaimniekotājs Aleksandrs Brandavs nevar vienlaicīgi ieņemt amatus "Rīgas kartē" un "Rīgas satiksmē", uzskata RS pagaidu vadītājs Anrijs Matīss, kurš šo jautājumu uzņēmumā iecerējis pārrunāt nākamnedēļ.
Brandavs patlaban ir valdes loceklis SIA "Rīgas kartē", Elektronisko norēķinu un projektu daļas vadītājs "Rīgas satiksmē" un patiesā labuma guvējs uzņēmumā "Rīgas mikroautobusu satiksme".
Vienlaikus starp "Rīgas satiksmi" un "Rīgas mikroautobusu satiksmi" ir noslēgts vairāk nekā 90 miljonus eiro vērts sadarbības līgums par mikroautobusu pakalpojumu nodrošināšanu Rīgā. Jaunā "Rīgas satiksmes" vadība gan jau konstatējusi, ka abu pušu sadarbība ir neizdevīga un gada laikā "Rīgas satiksmei" rada vairāk nekā sešus miljonus eiro lielus zaudējumus. Patlaban tiekot strādāts pie izmaiņām maršrutu tīkla optimizācijā, lai uzņēmuma zaudējumus mazinātu.
"Esot bijuši pat Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja pozitīvi atzinumi, bet es esmu uzdevis vēlreiz juristiem pārvērtēt, vai tiešām šeit neveidojas interešu konflikts un vai tiešām šeit nav nepieciešamas kaut kādas darbības, jo es nevaru iedomāties situāciju, ka mēs diskutējam "Rīgas satiksme" ar "Rīgas mikroautobusu satiksmi" ,un abās galda pusēs sēž viens un tas pats cilvēks. Tas nav pieņemami," iepriekš TV3 raidījumam "Nekā personīga" bija sacījis Matīss.
Uzņēmuma valde jau esot atsaukusi atļauju Brandavam apvienot Elektronisko norēķinu un projektu daļas vadītāja amatu ar valdes locekļa amatu "Rīgas kartē". Viņam mēneša laikā jāizlemj, palikt vienā vai otrā uzņēmumā.
Aģentūrai LETA Matīss pastāstīja, ka Brandava uz tikšanos ar uzņēmuma vadība aicināts jau 18.februārī, taču slimības dēļ neesot ieradies. Atkārtota tikšanās ieplānota nākamnedēļ. "Gribēšu dzirdēt viņa komentāru par šo situāciju," sacīja Matīss.
Jau ziņots, ka pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" un pilnsabiedrība "Rīgas mikroautobusu satiksme" līgums par tiesībām galvaspilsētā pārvadāt pasažierus ar mikroautobusiem varētu pašvaldības uzņēmumam nest 6-7 miljoni eiro zaudējumus, vēstīja "Nekā personīga".
Vienlaikus Autotransporta direkcija pārbaudīs, vai "Rīgas mikroautobusu satiksme" nav krāpusies ar datiem par galvaspilsētas mikroautobusos pārvadāto personu ar invaliditāti skaitu.
Autotransporta direkcija izprasījusi no RMS datus par pērn pārvadātajiem pasažieriem un uzņēmums atbildējis, ka 2018.gadā tas pārvadājis 11,8 miljonus pasažieru, no kuriem 14% ir bijuši ar invaliditāti, tātad viņiem biļetes apmaksājusi valsts. Kā vēstīja raidījums, no minētajiem datiem izriet, ka RMS pārvadāto personu ar invaliditāti īpatsvars ir bijis 3-5 reizes lielāks nekā citiem pārvadātājiem. Autotransporta direkcija solījusi pārbaudīt, vai ar šiem datiem uzņēmums nav krāpies.