Trešdiena, 8.maijs

redeem Staņislava, Staņislavs, Stefānija

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

“Lidostas satiksme” izstrādā kuponu sistēmu taksometru kompānijām

© F64

Kamēr valdībā vēl plāno ieviest kuponu sistēmu taksomtetru pakalpojumiem starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objektos, lidostas "Rīga" nolīgtā pilnsabiedrība “Lidostas satiksme” jau strādā pie savas vienotas kuponu un attiecīgi cenu sistēmas lidostā, piektdien vēstīja LNT Ziņas.

Pēc pērnā gada daudzajām sūdzībām par nesamērīgajām cenām, nekvalitatīvajiem taksometru pakalpojumiem un agresīviem incidentiem lidosta "Rīga" lēma piesaistīt kompāniju situācijas sakārtošanai - konkursā uzvarēja un kopš pērā gada decembra vidus situāciju kontrolē pilnsabiedrība “Lidostas satiksme”. Tagad raibo taksometru kompāniju vieno uzlīme "Official Taxi". Tai jāatrodas pasažieriem redzamā vietā, jo uz tās ir diennakts telefona numurs sūdzībām, savukārt klienti pirms brauciena jābrīdina, cik maksās pakalpojums. “Uzskatām, ka situācija iet uz labo pusi. Ir dārgāki taksometri, viņi to stāsta klientiem pirms brauciena, tāpēc varbūt sūdzības nav,” secina pilnsabiedrības "Lidostas satiksme" direktors Sergejs Boiko.

Tikmēr satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) LNT Ziņām norāda, ka situācijas uzlabojumus vēl nejūt: “Ir tie paši aizdomīgie taksometri, kas bijuši, notiek taksometru kaujas un visādas citādas nepatīkamas lietas." Linkaits nupat valdībā iesniedzis vairākus grozījumus “Autopārvadājumu likumā” taksometru nozares sakārtošanai. Tie paredz gan paaugstinātas prasības šoferiem, gan arī attiecībā uz autoparku, tā kvalitāti, pieejamību un savlaicīgu nodokļu nomaksu. Tāpat plānots ieviest arī iespēju pasažieriem lidostā, interneta vietnēs vai kopā ar aviokompānijas biļetēm nopirkt īpašu kuponu un par tajā fiksētu summu ar taksometru braukt noteiktu attālumu, piemēram, no lidostas uz Rīgas centru, Juglu vai Jūrmalu. Kuponus izdotu taksometru kompānijas, tās arī noteiktu kupona vērtību.

Šīs ieceres pozitīvi vērtē “Lidostas satiksme", kas kopš pagājušā gada jau pati strādā pie vienotas kuponu un attiecīgi cenu sistēmas lidostā un plāno piedāvāt taksometru kompānijām vest pasažierus par šo cenu. Pilnsabiedrības direktors atzīst, ka lielākais izaicinājums ir noteikt kupona vērtību tā, lai apmierinātas būtu gan taksometru firmas, gan pasažieri, ar tiem domājot galvenokārt tūristus. “Nevar piespiest taksometru kompānijas vest par lētu cenu, ja vajag maksāt nodokļus, vēl ir amortizācija, degviela, alga. Mēs gribam izstādāt vidēju cenu. Vaučers uz [Rīgas] centru varētu maksāt... Grūti pateikt - ap 20 eiro,” tā Sergejs Boiko.

Tikmēr Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks uzskata, ka viss neesot ideāli ar pašu pilnsabiedrību “Lidostas satiksme”. “Lursoft” dati liecina, ka šo pilnsabiedrību veido kompānija, kuras īpašnieks savulaik darbojies pirms pāris gadiem skandālā ierautajā Taksometru nozares darba devēju organizācijā, kurai tika pārmesta nelikumīgu ietekmēšanas metožu izmantošana pret taksometru firmām.

Vērtējot kuponu ideju LPPA prezidents norāda - "velns slēpjas detaļās" un pauž bažas par to, ka taksometru firmām nekas netraucē noteikt augstu kupona vērtību, turklāt neesot skaidrs, kurš būs Rīgā tas punkts, pie kura kupona darbības izbeigsies. “Tie, kas negodprātīgi strādā, viņi pieņems lēmumu ceļā - klientam piebraucot tuvāk centram, viņš pateiks, atvainojiet, šī ir tā vieta, vaučers izbeidzas, piemaksājiet man vēl klāt,” spriež LPPA prezidents. Ošenieks uzsver, ka jebkurā gadījuma jaunajiem risinājumiem būtu jāiet roku rokā ar kontroli.

Satiksmes ministrs cer, ka jaunie noteikumi taksometru nozarē stāsies spēkā jau maijā.