Brasas tilts Rīgā ir kritiskā tehniskajā stāvoklī. Tas ir pirmais šogad kapitāli remontējamo objektu sarakstā, bet Jorģa Zemitāna tiltam vēl jādzīvo ar glābšanas riņķi – steidzamajiem lāpāmdarbiem: tur ielāpiņš, šur ielāpiņš. Tas pagaidām netiek ne slēgts, ne kapitāli remontēts. Lielo bedru dēļ uz tilta ir samazināts atļautais braukšanas ātrums un autovadītāji tiek brīdināti uzmanīties. No bedrēm akmentiņi un sadrupušu brauktuves seguma ielāpiņu gabaliņi lido uz visām pusēm.
Tiltiem ir jāgaida rindā uz remontu, jo prioritāte remontu sarakstā ir atkarīga ne tikai no tilta tehniskā stāvokļa, bet arī no finansējuma. Deglava ielas satiksmes pārvada remonts ir jāpabeidz šogad līdz maijam, vismaz tā ir plānots. Priecīga vēsts tiem, kuri izmanto Salu tiltu - līdz šim Salu tilta rekonstrukcijas otrās kārtas darbi notikuši plānotajos termiņos. Tiklīdz laikapstākļi ļaus, tiks labots Brasas tilts. Un dienas kārtībā ir satiksmes pārvada būvniecība Sarkandaugavā. Arī Vanšu tilts ir rindā uz kapitālremontu. Vanšu tilta kāpnes daļēji nobruka, un nu tapis zināms, ka iepirkuma procedūras izmaiņu dēļ ir ieilgusi tilta kāpņu atjaunošana un būvdarbi maksās dārgāk - ap 170 000 eiro. Par 70 000 eiro dārgāk, nekā sākotnēji lēsts. Par termiņiem runāt ir visai sarežģīti, un to apliecina arī ilgā birokrātija Vanšu tilta kāpņu atjaunošanas iepirkumā.
Satiksmes departaments informē, ka ir jau uzsākta iepirkuma dokumentācijas sagatavošana, lai izsludinātu iepirkumu par projekta dokumentācijas izstrādi Jorģa Zemitāna tilta pārbūvei. Darbi tiks veikti pēc projekta dokumentācijas izstrādes un saskaņošanas, orientējoši 2021. gadā. Pašlaik pilnsabiedrībai Daugavas labā krasta uzturētājs, kas nodrošina transporta būvju ikdienas uzturēšanu, ir visu diennakti pastiprināti jākontrolē Jorģa Zemitāna tilta brauktuves stāvoklis, lai nekavējoties veiktu satiksmes drošībai bīstamo avārijas bedru remontu. Satiksmes ierobežojumi uz šī tilta tiks atcelti, pabeidzot avārijas bedru remontu.
Satiksmes departamentā skaidro, ka Jorģa Zemitāna tilta konstrukciju speciālā inspekcija ir veikta pagājušā gada vasarā. Konstatēts, ka tilta nestspējas stāvoklis ir apmierinošs, tomēr konstatētais vizuālo defektu daudzums liek rekomendēt tiltu atjaunot trīs gadu laikā. Pagaidām satiksmei bīstamas situācijas novērstas, betona konstrukcijām nokaļot aizsargslāni kāpņu zonās, demontējot izrūsējošas kāpņu konstrukcijas, nožogojot zemtilta zonas, kur pastāv drošības apdraudējuma risks. Citiem vārdiem sakot, lai kaut kas ciets neuzkrīt uz galvas. Uz kāpnēm uzstādītas pagaidu margas, lai gājēji varētu drošāk staigāt.