Kamēr Ekonomikas ministrijas paspārnē esošajai Tūrisma attīstības valsts aģentūrai nepiešķirs līdzekļus, valstij neizdosies kāpināt tūristu skaitu. Šogad, salīdzinot ar pērno gadu, tūristi Latvijā ir par nieka 3 procentiem vairāk, uzskata Rīgas vicemērts Ainārs Šlesers.
Astoņu mēnešu darbības laikā Rīgas vārda popularizēšanai ir ieguldīti 1,4 miljoni latu, un tūristu skaits, salīdzinot ar pagājušo gadu, galvaspilsētā ir pieaudzis par ceturtdaļu, sasniedzot apmēram vienu miljonu apmeklētāju, valsts Latvijas atpazīstamības veicināšanai šogad nav atvēlējusi ne santīma.
"Mērķis ir katru gadu kāpināt Rīgā ārvalstu tūristu skaitu vidēji par 25 procentiem," saka A. Šlesers. Viņš norāda, ka Rīgas pluss ir ērtā pieejamība, jo atšķirībā no Viļņas, kura atzīta par visgrūtāk sasniedzamo Eiropas galvaspilsētu, Rīgai tādu problēmu nav. Taču viņš asi kritizē valsts realizēto politiku attiecībā uz sistemātisku darbinieku skaita samazināšanu visās ministrijās.
"Tā ir bezjēdzīga darbinieku vietu skaita samazināšana. It īpaši ārlietu resorā, kur vīzu izsniegšanā ārvalstīs darbinieku skaits ir samazināts divas vai pat trīs reizes, un tas nozīmē, ka tūristiem vīzas ir jāgaida vairākas diena," pārliecināts A. Šlesers.
Rīgai ir milzu potenciāls tūristu piesaistē, apliecina arī Rīga tūrisma un attīstības biroja valdes locekle Vita Jermoloviča. "LIVE RĪGA ir zīmols, kas gūst atpazīstamību. Ja pērn pirms Ziemassvētkiem kampaņa bija septiņās valstīs, tad šogad tā jau ir 11. Nākotnē ir paredzēts piesaistīt arī Itāliju un Franciju. Šajā laikā ir sākta košu un atraktīvu suvenīru ražošana, kas arī pamazām kļūst populāri," informē V. Jermoloviča.
Galvaspilsētas vadība ir apņēmības pilna Rīgu padarīt par pievilcīgu vietu daudz lielākam tūristu skaitam, izveidojot milzu izstāžu un konferenču centru pie lidostas, popularizējot Rīgu kā senāko vietu pasaulē, kur aizsākās Ziemassvētku eglītes rotāšanas tradīcija, un izvietot zīmola LIVE RĪGA informācijas centru atjaunotajā Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī.