Apvienotie Arābu Emirāti sponsorē mīklaino "Dod pieci" akciju

© Ģirts Ozoliņš/ F64 Photo Ageny

Radio studijas konteiners Doma laukumā un labdarības maratons Dod pieci ar šogad visai grūti izprotamu mērķi neietilpst sabiedriskajā pasūtījumā. To sponsorē Apvienoto Arābu Emirātu vēstniecība Latvijā un vēl trīs komersanti. Kopā 55 tūkstoši eiro.

Latvijas Radio šādu labdarības pasākumu rīko jau vairākus gadus sava jauniešu kanāla publicitātei. Kādā sabiedriskā vietā Rīgas ārtelpā tiek novietota radio studija - neliela mājiņa ar lieliem logiem, un tajā vairākas diennaktis bez pārtraukuma strādā dīdžeji. Savukārt klausītāji par naudu pasūta mūziku, ko atskaņot pieci.lv ēterā, vai ziedo vienkārši tāpat.

Šogad studija atrodas Doma laukumā, un vakar vakarā sešu diennakšu labdarības maratons tika atklāts. Ziedojumu sprauga gan bija atvērta arī pirms tam. Vieniem no pirmajiem ziedotājiem, laulātam pārim, Neatkarīgā apvaicājās, kāds tad ir ziedojuma mērķis. Kungs paskaidroja, ka nauda tiks maksāta asistentiem, lai vecākiem atliktu laiks pabūt divatā, proti, kāds cits tos bērnus pieskatītu. Izrādās, ka tomēr nē. Kampaņas mērķis ir gluži pretējs - mācīt vecākiem, kā pavadīt laiku kopā ar bērniem. Bet, kā atzina uzrunātā kundze - mērķis tāpat labs un darīt labus darbus vienkārši ir labi.

Vienīgi formulējums ir tik sarežģīts, ka grūti uztverams. Citus gadus līdzekļi tika vākti vientuļiem senioriem, vēža slimniekiem, bērniem invalīdiem. Savukārt šogad: «Saziedotie līdzekļi dos iespēju jaunajiem vecākiem jau no 2019. gada pavasara apmeklēt psiholoģisku un praktisku mācību programmu par emocionālās inteliģences attīstību un veselīgas piesaistes veidošanu ar bērnu.»

Latvijas Radio preses dienests, skaidro, ka ideju izstrādājusi radošā komanda dīdžeja Toma Grēviņa vadībā: «Tēma par kvalitatīva laika veltīšanu bērniem un vajadzību attīstīt vecāku emocionālās inteliģences prasmes radās kā turpinājums pērn aizsāktajam virzienam Salabo bērnību. Kā zināms, pērn fokusā bija bērnunamos dzīvojošie bērni, kas lielā mērā ir sekas tam, kas notiek ģimenēs un pāru attiecībās. Šogad radošā komanda lēma iet dziļāk pie problēmu cēloņiem un piedāvāt risinājumu - mācības jaunajiem vecākiem - lai līdz šādām krīzēm ģimenes nenonāktu.» Katri pieci eiro nodrošinās pusstundu praktisku un psiholoģisku mācību - daļu no jaunās mācību programmas 21 stundas apjomā.

Pašlaik programmas saturs ir izstrādes stadijā, pieejama tā būs visā Latvijā. Acīmredzot kaut kas līdzīgs Tieslietu ministrijas pirmslaulību kursiem. Latvijas Radio atzīst, ka šogad izvēlētais temats izraisījis plašu rezonansi - iespējams, tāpēc, ka mēs visi esam savu vecāku bērni un daudziem arī pašiem ir bērni. Attiecīgi katram ir viedoklis, kā bērni jāaudzina un kā ar viņiem jābiedrojas. «Katra personīgā pieredze raisa emocijas un viedokļu dažādību, kas mūsu kā sabiedriskā medija skatījumā ir ļoti labi - diskusija ir platforma dažādu viedokļu paušanai un sadzirdēšanai. Turklāt sabiedriskā medija primārais uzdevums ir sabiedrības domas maiņa, nevis ziedojumu vākšana.» Var jau būt, ka vecāku aizsūtīšana uz kursiem kādam bērnam tiešām nāks par labu un ziedotāji varēs būt gandarīti par kopīgi paveikto.

Protams, šāda radio pašreklāmas un labdarības kampaņa ir saistīta ar prāviem izdevumiem. Taču sabiedriskajā pasūtījumā šis pasākums nav ierakstīts, un valsts budžeta dotācijas projektam tērēt nedrīkst. Tāpēc Latvijas Radio piesaistījis sponsoru naudu. Kopējā sponsorējuma summa ir 55 tūkstoši eiro. Līdzās trim komersantiem viens finansētājs ir neparastāks - tā ir Apvienoto Arābu Emirātu vēstniecība Latvijā.

Dārgākā pozīcija tāmē ir studijas izbūve un darbināšana Doma laukumā - 22 tūkstoši. Sešas dienas ilgās kampaņas komunikācija un mārketinga aktivitātes maksā 19 tūkstošus. Savukārt astoņi tūkstoši ierēķināti papildu personāla piesaistei. Sponsorējuma veidā piesaistītos līdzekļus izdevumu tāme nepārsniedzot.

Svarīgākais