Purvciema iedzīvotājs: Neesmu saņēmis siltumu līdz pat šim laikam

PAŠI NĒ. Iedzīvotāji tiek aicināti paši neatgaisot radiatorus, bet zvanīt uz Siltumserviss Rīga tālruni. Visērtāk tomēr ir uzrakstīt elektroniski un norādīt adresi, kurā nepieciešama palīdzība © depositphotos.com

«Jums zvana cilvēks no Purvciema, kurš nav saņēmis siltumu līdz pat šim laikam,» vakar pusdienlaikā Neatkarīgās redakcijā atskanēja tālruņa zvans, un Vaidavas ielas 2/3 iedzīvotājs izklāstīja savu bēdu stāstu.

Jau septembrī viņš ir vērsies pie uzņēmuma Siltumserviss Rīga (SSR), lai ēkā sakārtotu stāvvadus un siltumizolāciju pagrabā. Vīrietis izpelnījies aizrādījumu, bet siltumizolācijas aizvien neesot un siltuma arī ne. Vaidavas ielā 2/2 apkure pieslēgta, par citām kaimiņmājām viņš nezināja teikt. Toties viņa dzīvesvietā apkures nav. Vīrietis ir nobažījies, kas notiks, kad ārā temperatūra stabili turēsies mīnusos. Viņš savā mūžā esot piedzīvojis, kā masveidā aizsalst caurules.

SIA Rīgas namu pārvaldnieks valdes priekšsēdētājs Aivars Gontarevs informēja par plāniem, ka līdz 22. oktobrim (ieskaitot) tiks novērsti māju siltumapgādes sistēmu darbības traucējumi, proti, būs veikta atgaisošana. Aizvadītajās brīvdienās un vakar SSR darbinieki strādāja intensīvi. Vai plānotie darbi ir pabeigti, būs zināms šodien. Iespējams, gaisa temperatūras svārstību dēļ atgaisošana būs jāveic atkārtoti.

Savukārt AS Rīgas siltums (RS) ziņo, ka līdz vakardienas rītam apkure ir pieslēgta 7231 (91%) ēkām, kas izmanto RS piegādāto siltumenerģiju, tajā skaitā 454 izglītības iestādēm, 135 ārstniecības iestādēm, 5326 dzīvojamajām ēkām, kā arī 1316 iestādēm jeb nedzīvojamajam fondam. Pēc RS sniegtās informācijas, ēkās siltumavoti ir sagatavoti, lai apkuri var pieslēgt pēc pirmā pieprasījuma. Uzņēmums ir gatavs nodrošināt apkuri saviem klientiem jebkurā brīdī - ar nosacījumu, ka nav parādu par piegādāto siltumenerģiju, kā arī siltummezgls ir sagatavots apkures sezonai.

Ziņu aģentūra LETA izplatīja informāciju, ko tai sniedza pilnsabiedrības SSR dalībnieka SIA SB valdes priekšsēdētājs Andris Skrūskops. Kad SSR pārņēma 2800 ēku siltumtīklu apsaimniekošanu no RS, 2000 ēku bija ar nefunkcionējošiem vai neiztīrītiem siltummezgliem, un tiem bija nepieciešams steidzams remonts. Viņš pauda viedokli, ka RS ar nodomu pēdējā gada laikā nebija veicis nepieciešamos siltummezglu uzturēšanas darbus. SSR pārstāvis minēja, ka siltummaiņi jeb iekārtas, kas pārvada siltumu no vienas vides uz citu, ir jāskalo katru gadu, bet, ja tas netiek darīts, rodas problēmas.

Tādam paziņojumam sekoja RS atbilde: RS izvērtē iespēju vērsties tiesā sakarā ar SSR dalībnieka, SIA SB valdes priekšsēdētāja Andra Skrūskopa izteikumiem, kas pausti ziņu aģentūrai LETA un izplatīti citos plašsaziņas līdzekļos, komentējot ēku iekšējo siltumapgādes sistēmu pārņemšanu no RS SIA Rīgas namu pārvaldnieks apsaimniekotajās ēkās.

***

KUR ZVANĪT UN RAKSTĪT

Lai pēc iespējas operatīvāk reaģētu uz klientu pieteikumiem, ir izveidots nepārtraukti pieejams komunikācijas kanāls https://sos.rnparvaldnieks.lv.

Iedzīvotāji par nebūšanām ar apkuri var rakstīt elektroniski gontarevs@rnparvaldnieks.lv.

Ja automatizētā apkures sistēma nestrādā atbilstoši, zvanīt Siltumserviss Rīga pa tālruni 80000610 vai uz RNP informatīvo tālruni 8900.


http://news.lv/Neatkariga_Rita_Avize_Latvijai/2018/10/23/siltumam-jabut

Svarīgākais