Līdz nedēļas beigām apkurei tiks pieslēgtas visas SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) pārziņā esošās dzīvojamās ēkas, informēja uzņēmuma pārstāvis Krists Leiškalns.
Patlaban apkurei pieslēgtas jau 2590 RNP pārraudzībā esošās ēkas, taču Leiškalns norāda, ka klientu pieprasījums pēc siltuma daudzkārt pārsniedz gan RNP, gan PS "Siltumserviss Rīga" darbinieku kapacitāti.
Patlaban apkurei pieslēgtas jau 2590 RNP pārraudzībā esošās ēkas, taču Leiškalns norāda, ka klientu pieprasījums pēc siltuma daudzkārt pārsniedz gan RNP, gan PS "Siltumserviss Rīga" darbinieku kapacitāti.
Iepriekš apkuri bija plānots pieslēgts laika posmā līdz 20.oktobrim, taču tagad šo termiņu nolemts paātrināt, ēkas bez tehniskām problēmām pieslēdzot līdz šīs nedēļas beigām.
"Ņemot vērā kopējo ienākošo RNP klientu jautājumu skaitu par pieslēgšanu apkurei, kā arī ienākošo pieprasījumu apjomu apkures sistēmu atgaisošanai aizvadītajā nedēļā, RNP un PS "Siltumserviss Rīga" atbildīgo darbinieku sanāksmē tika lemts, kā risināt situāciju, jo klientu pieprasījumu skaits pārsniedz uzņēmumu telefoncentrāļu kapacitāti," sacīja Leiškalns.
Viņš skaidroja, ka apkures pieslēgšanas sistēmas darbība nostabilizējas vidēji divu nedēļu laikā pēc pieslēgšanas un temperatūras nostabilizēšanās, bet šajos mainīgajos laika apstākļos, ar augstu diennakts temperatūras svārstības amplitūdu, nevar izslēgt, ka siltumsistēmas darbības stabilizēšanās var ieilgt. Taču, lai pēc iespējas operatīvāk reaģētu uz klientu pieteikumiem, uzņēmumi nolēmuši līdzās esošajiem komunikācijas kanāliem nodrošināt iespēju pieteikumi aizpildīt elektroniski RNP saitē "https://sos.rnparvaldnieks.lv."
Tas nozīmē, ka turpmāk, lai pieteiktu problēmu, kas saistīta ar siltuma nodrošināšanu apkures sezonas sākumā, pietiks ievadīt informāciju šajā vietnē. Protams, informācija tiks pieņemta arī telefoniski, bet vairs nebūs obligāti jāzvana ne RNP operatoriem, ne PS "Siltumserviss Rīga" operatoriem, teica Leiškalns.
Viņš norādīja, ka siltuma pieslēgšanu nodrošina 250 RNP, "Rīgas siltums" un "Siltumserviss Rīga" darbinieki, strādājot bez brīvdienām.
Lai uzlabotu iespējas operatīvi reaģēt uz izmaiņām ēku siltumsistēmā, sanāksmē "Siltumserviss Rīga" uzdots arī nekavējoties papildināt esošās siltumtīklu uzraudzības sistēmas ar jauniem tehniskiem līdzekļiem. Tas saistīts ar faktu, ka jau pēc 1.septembra, kad tika pārtraukta RNP māju siltumsistēmu izlaišana, vairākos simtos ēku patvarīgi notikusi siltumsistēmas iztukšošana, apgrūtinot un krasi paildzinot pieslēgšanos siltumapgādei, skaidroja RNP pārstāvis.
"Lai mazinātu iespēju šādiem gadījumiem atkārtoties nākotnē, nolemts siltumapgādes sistēmas aprīkot ar automātiskai apziņošanas sistēmai pieslēgtiem spiediena devējiem. Tas ļaus ne vien konstatēt nelikumīgu iejaukšanos siltumsistēmas darbā un operatīvi apzināt cilvēkus, kuri to veikuši, bet arī ļaus nākotnē operatīvāk reaģēt uz siltumsistēmas avārijām," sacīja Leiškalns.
Visām ēkām, izņemot ēkas ar tehniskām problēmām, sistēmu atgaisošana tiks pabeigta līdz 22.oktobrim.
Uzņēmums atgādina, ka lielākā daļa RNP pārvaldībā esošo daudzdzīvokļu dzīvojamo māju siltumapgādes sistēmu darbojas, pamatojoties uz automatizēto siltummezglu iestatījumiem. Tas nozīmē, ka paaugstinoties gaisa temperatūrai, tiek samazināta apkures temperatūra. Sekojoši katrai mājai apkures sistēma regulējas automātiski, atbilstoši āra gaisa temperatūrai. Uzsākot apkures sezonu, gan ir jārēķinās ar to, ka ēkai ir nepieciešams laiks, lai uzsiltu.
RNP apsaimnieko 4200 ēkas, kurās pakalpojumus saņem gandrīz 170 000 klientu.