Izsludināts konkurss par ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu

Rīgas brīvosta izsludinājusi iepirkuma konkursu par ostas aktivitāšu pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu un tur nepieciešamās infrastruktūras attīstību, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja interneta mājaslapā pieejamā informācija.

Pretendenti šajā slēgtajā konkursā var pieteikties līdz 14.jūlijam plkst.11.

Kā ziņots, projekta kopējās izmaksas plānotas ap 130 miljoniem latu, no tiem apmēram 75 miljoni latu būs Rīgas Brīvostas pārvaldes finansējums, bet apmēram 54 miljoni latu - Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējums.

Projekta galvenais mērķis ir novērst ostas aktivitāšu izraisīto vides degradāciju, jo šobrīd lielākā daļa Rīgas Brīvostas aktivitāšu notiek Andrejostā un Eksportostā, kas atrodas Rīgas vēsturiskā centra tiešā tuvumā Daugavas ziemeļu krastā.

Ostas termināļus plānots pārcelts uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tā no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā.

Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektārus lielu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četrām beramkravu (ogles, metāls, rūda u.c.) pārkraušanas piestātnēm. Projekts paredz arī visu nepieciešamo autoceļu un dzelzceļa pievadceļu un inženiertehnisko komunikāciju izbūvi ostas robežās.

Aptuveni 64,6 hektāru platībā Krievu salas neapgūtajā ziemeļu daļā paredzēts izveidot septiņas piestātnes kuģu apkalpošanai ar kravnesību vairāk nekā 1350 tonnas. Jaunapgūtajā teritorijā plānots pārkraut aptuveni 22 miljonus tonnu kravu gadā, tai skaitā aptuveni 12 miljonus tonnu ogļu.

Krievu salas teritorijas vidusdaļā paredzēts izveidot dzelzceļa preču staciju ar caurlaides spēju 600 vagoni diennaktī jeb 3820 vilciena sastāvi gadā, līdz ar to paredzēts pārvadāt 36 000 tonnu diennaktī jeb 13 miljonus tonnu gadā.

Jaunapgūtajā Krievu salas teritorijā plānotais autotransporta kravu apgrozījums ir līdz deviņiem miljoniem tonnu gadā, kas ir līdzvērtīgs 225 000 kravas automašīnu gadā jeb 26 automašīnām stundā pie vienmērīgas plūsmas, kas faktiski var palielināties, ņemot vērā iespējamo nevienmērību kravu piegādē.

Krievu salai nepieciešamā dzelzceļa savietojamībai ar pilsētas tīklu VAS "Latvijas Dzelzceļš" jāizstrādā un jārealizē Rīgas dzelzceļa tīkla, staciju un savienojošo sliežu ceļu rekonstrukcijas projekts Rīgas brīvostas apkalpošanai, kas Daugavas kreisajā krastā ietvers arī esošās stacijas "Bolderāja" rekonstrukciju un jaunas stacijas "Bolderāja-2" izveidi.

Satiksmes iespēju nodrošināšanai ostas aktivitāšu vajadzībām Krievu salā Rīgas pilsētas pašvaldībai jārealizē Daugavgrīvas ielas rekonstrukcija, bet Brīvostai jārekonstruē Zilā iela līdz Daugavgrīvas šosejai, paplašinot to līdz četrām joslām ar atdalītām ietvēm un pieslēdzot Daugavgrīvas šosejai regulējamā krustojumā ar luksoforiem.

Paredzēts, ka osta savu darbību Krievu salā sāks 2014.gadā. Nedz projekta īstenošanas laikā, nedz pēc tā pabeigšanas transporta plūsma Rīgas un Pierīgas teritorijās netiks apgrūtināta.

Kā ziņots, lēmumu par ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu Rīgas domes deputāti pieņēma pagājušajā vasarā.

Vides pārraudzības valsts birojs, pamatojoties uz izvērtētās dokumentācijas analīzi, secinājis, ka kopumā paredzētā darbība Krievu salā atbilst atļautajai teritorijas izmantošanai, izņemot salas ziemeļu galu, tādēļ jākoriģē paredzētās darbības plānotie risinājumi, lai tur saglabātu dabas pamatnes teritoriju.

Finanšu ministrija apstiprināšanai Eiropas Komisijā ir iesniegusi ES Kohēzijas fonda lielo infrastruktūras projektu par Rīgas ostas aktivitāšu pārcelšanu uz Krievu salu un tur nepieciešamās infrastruktūras attīstību, aģentūru LETA informēja ministrijas Komunikācijas nodaļā.

Svarīgākais