Maksas noteikšana par iebraukšanu Rīgas centrā ir "tikai viena no iespējām", kas tiek izskatīta, lai samazinātu sastrēgumus Rīgas centrā, bet lēmums vēl nav pieņemts, apgalvoja Rīgas domes atbildīgo departamentu pārstāvji.
Iebraukšanas maksas piemērošana ir tikai viena no teju desmit rekomendācijām, kā atslogot satiksmi centrā.
Komentējot ieceri ieviest Rīgas centrā iebraukšanas maksu, Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Solvita Brence atsaucās uz vasaras izskaņā noslēgto sadarbību starp Rīgas domi un dāņu pilsētplānotāju Janu Gēlu. Noslēgtā sadarbība paredz abām pusēm kopā izstrādāt "Rīgas transporta sistēmas ilgtspējīgas mobilitātes rīcības programmu", lai nodrošinātu cilvēku un komercdarbības vides mobilitāti, teritoriju sasniedzamību, objektu pieejamību un labāku dzīves kvalitāti.
"Iebraukšanas maksas piemērošana ir tikai viena no teju desmit rekomendācijām, kā atslogot satiksmi centrā. Patlaban darba grupai ir bijušas tikai divas tikšanās un skaidrāks rezultāts būs zināms februārī. Stāvparku izbūve, smagā transporta novirzīšana no centra, velojoslas - to visu paredz programmas izstrāde," sacīja Brence. Viņai neesot saprotama masu medijos izskanējusī informācija, ka iebraukšanas maksa centrā varētu būt pieci eiro. "Mums nav neviena dokumenta, kur kas tāds būtu apspriests vai apstiprināts," apgalvoja departamenta pārstāve.
Viena no lietām, kas vedina uz domu, ka iebraukšanas maksa pilsētas centrā tomēr būs, ir Rīgas domes Satiksmes departamenta izsludinātais iepirkums par 16 satiksmes infrastruktūras uzraudzības punktu ierīkošanu. Iepirkumā tika paredzēts projektēt konstrukcijas pa slēgtu pilsētas loku, ko ierobežo dzelzceļa sliedes un Daugava.
Minētā departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola aģentūrai LETA apgalvoja, ka uz konstrukcijām paredzēts izvietot dažādas iekārtas satiksmes situācijas novērtēšanai, piemēram, satiksmes plūsmas skaitīšanas iekārtas, gaisa kvalitātes uzraudzība iekārtas un citas. Iegūtos datus plānots izmantot pilsētas plānošanas dokumentu izstrādē, satiksmes organizēšanā, gaisa kvalitātes monitoringā un citur. Dati būs paredzēti arī Attīstības departamentam, kas izstrādā īstermiņa un ilgtermiņa mobilitātes plānu.
Pēc Ahunas-Ozolas teiktā, patlaban paredzēts projektēt tikai konstrukcijas, uz kurām izvietot šīs iekārtas. Iepirkums noslēdzās 6.augustā, tajā piedalījās trīs pretendenti un par uzvarētāju atzīta apvienība, kuru veido SIA "Vertex projekti" un SIA "Ixcom". Projektēšanas darbi tiks veikti par 140 320 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa, bet līgums darbu uzsākšanu vēl nav noslēgts.
Kā vēstīja TV3 raidījums "Nekā Personīga", Rīgā top plāns par iebraukšanas maksas ieviešanu centrā. Publiski plaša informācija par ieceri netiek sniegta, taču tiekot plānots, ka nodeva būs pieci eiro un ka maksāt vajadzēs visiem, kas šķērsos Vanšu vai Akmens tiltu pār Daugavu vai Brasas, Zemitāna un citus pārvadus pār pilsētas centru ieskaujošo dzelzceļa loku.
Savukārt pilsētas iedzīvotājus pārstāvošās biedrības atzīst, ka iebraukšanas maksas ieviešana Rīgas centrā ir atbalstāma iecere, taču pašreizējās pilsētas infrastruktūras apstākļos tas būtu neprāts.