Uz Augusta Deglava tilta un Vanšu tilta tiks ierīkotas velojoslas, otrdien žurnālistiem norādīja Rīgas mērs Nils Ušakovs (S).
Ušakovs un Rīgas domes Satiksmes departamenta vadība šodien apsekoja Augusta Deglava tilta pārbūves darbus. Pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic AS "Kauno tiltai". Šoruden uzņēmums apņēmies sakārtot to tilta daļu, kas saistīta ar ietvju un velojoslu izbūvi, bet pavasarī - turpināt braucamās daļas pārbūvi. Ja laikapstākļi būs labvēlīgi, transporta joslas sāks pārbūvēt jau šogad.
Patlaban no veicamo darbu apjoma ir izpildīti aptuveni 25%. Kopumā objektam paredzēts veikt pārvada laidumu un balstu konstrukciju remontu, jaunu deformācijas šuvju izbūvi, jaunu drošības barjeru un ietvju margu konstrukciju izbūvi uz pārvada, vājstrāvas tīklu un apgaismojuma pārbūvi, kā arī braucamās daļas atjaunošanu.
Taujāts par veloinfrastruktūras iekļaušanu tiltu pārbūves procesā, Rīgas mērs sacīja, ka velojosla būs uz Augusta Deglava tilta - tiks izbūvēta jauna ietvju zona, kas paredz, ka gar kreiso brauktuves malu, virzienā uz centru, būs velojosla.
Tāpat noteikti velojosla būs uz Vanšu tilta, teica Ušakovs. "Projektējot Zemitāna tiltu - skatīsimies pēc iespējām. Risinājumi tiek meklēti," sacīja mērs.
Mērs arī vērsa uzmanību, ka Vanšu un Salu tilti kapitālo remontu nebija piedzīvojuši jau kopš 1980.gadiem. Taujāts, kādēļ tilti netika remontēti līdz šim, mērs atzina, ka pēdējās desmitgades laikā, pirmo četru piecu gadu prioritāte esot bijuši skolu un stadionu remonti, bet tagad nākamais posms ir satiksmes infrastruktūras sakārtošana. "Visu vienlaicīgi izdarīt mēs nevaram. Taču naudu centīsimies godīgi sadalīt visām nozarēm. Tagad pastiprināti strādāsim ar satiksmes infrastruktūras sakārtošanu," sacīja mērs.
Departamenta vadītājs Emīls Jakrins klātesošajiem uzsvēra, ka visu Rīgas tiltu pilnā inspekcija tiek veikta reizi piecos gados. Katru gadu tiek veiktas arī ikgadējās pārbaudes, kas nav tik padziļinātas, bet uzturēšanas darbi un apsekošanas notiek ik dienu. Šogad galvenās inspekcijas tiks veiktas 16 objektiem.
Runājot par lielākajiem gaidāmajiem tiltu remontdarbiem, Jakrins ieskicēja, ka 2019.gadā departaments sāks projektēt Jorģa Zemitāna, Gustava Zemgala satiksmes pārvada, kā arī tilta pār Mārupīti Kārļa Ulmaņa gatvē pārbūvi. Zemitāna tiltu fiziski plānots sākt pārbūvēt 2020.gadā, bet pārējos divus - 2021.gadā. Pēdējā padziļinātā ekspertīze Zemitāna tiltam veikta šogad.
2020.gadā plānots uzsākt arī Gaisa tilta pārbūves projektēšanu, bet pārbūves darbus paredzēts sākt 2022.gadā.
Vanšu tilta kāpņu pārbūves projektēšana patlaban esot pēdējā stadijā. Departaments cer, ka šomēnes projekts būs gatavs un šogad varēs uzsākt arī kāpņu pārbūvi, kas varētu prasīt aptuveni mēnesi.
Paša tilta pārbūves projektēšana tiks uzsākta nākamgad un pirmais projektētāju uzdevums būs veikt tilta padziļināto pārbaudi. Plānots, ka arī būvdarbus varēs sākt nākamgad. Pēdējo reizi padziļinātā pārbaude Vanšu tiltam veikta 2013.gadā.
Pēc departamenta plāniem redzams, ka projektēšanas periodam katram objektam tiek atvēlēts aptuveni gads. Departamenta vadība pauda, ka pēdējā laikā lielākajos objektos vērā ņemamu šķēršļu projektēšanas gaitā nav bijis, tādēļ tā cer, ka projektēšanas procesi neaizkavēsies.
Pēdējo piecu gadu laikā Satiksmes departaments ir pilnībā veicis pārbūvi satiksmes pārvadam pār dzelzceļu Kārļa Ulmaņa gatvē un Salu tiltam pār Daugavu un Mazo Daugavu. Tāpat pārbūve sākta tiltam pār Bieķengrāvi, Augusta Deglava tiltam, kā arī tiek turpināta Salu tilta kompleksa pārbūve.
Šogad plānots uzsākt arī Brasas tilta pārbūvi, kas ir atzīts par vienīgo sliktā stāvoklī esošo tiltu Rīgā. Kopumā Rīgā ir 35 tilti, 61 satiksmes pārvads un estakādes, 16 gājēju tilti un pārvadi, kā arī 27 tuneļi. No tiem 110 objektu stāvoklis ir apmierinošs, 25 - labs, bet viena objekta - slikts.