Katra diena strīdā starp Aerodium un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) atklāj arvien jaunus pārmetumus, kurus abi sadarbības partneri velta viens otram. Spriežot pēc izskanējušās informācijas, daudzi no tiem ir iespējami tikai tāpēc, ka visas darbības nav precīzi dokumentāri fiksētas. Piemēram, par citu sponsoru piesaisti.
Latvijas paviljona uzbūvēšanu un iekārtošanu starptautiskajā izstādē World Expo Ķīnā apmaksājusi Ventspils brīvosta un valsts akciju sabiedrība Latvijas dzelzceļš (LDz), kam bija tiesības tikt reklamētām izstādes laikā sešu mēnešu garumā. Taču vismaz līdz 7. jūnijam Aerodium bija novietojis arī Vācijas aviokompānijas Lufthansa reklāmas plakātu. LIAA nekavējās izteikt neizpratni, kāpēc sponsora LDz reklāma ir krietni mazāka nekā Lufthansa reklāma.
LIAA sabiedrisko attiecību pārstāve Vineta Vilistere-Lāce Neatkarīgajai skaidro: "Saskaņā ar mūsu līgumu, kas noslēgts 2009. gada 13. novembrī starp Aerodium un LIAA, noteikts, ka rakstiski saskaņos papildu sponsoru piesaisti. LIAA šāda rakstiska saskaņojuma nav." LIAA pārstāvis Latvijas paviljona direktors Roberts Stafeckis informējis, ka no 7. jūnija Lufthansa reklāmas plakāts ir aizklāts.
Aerodium īpašnieks Ivars Beitāns vakar izklausījās paguris skaidrot situāciju. Viņš atzina, ka līgums tiešām nav noslēgts, taču ar LIAA darbiniekiem notikušas konsultācijas par papildu sponsoru piesaisti un viņi zinājuši situāciju. I. Beitāns par Lufthansas reklamēšanas ieguvumu saka: "Mēs ieguvām 20 000 eiro." Aerodium šādu variantu kā vienu no situācijas risinājumiem piedāvājis jau martā. Proti, juaņas un lata svārstību dēļ zaudējums naudas izteiksmē bijis 20 procentu, kurus nācies kaut kā kompensēt. "Mums ir rakstiska atbilde no LIAA darbinieces, ka viss ir saskaņots. Tas fiksēts protokolā, un pateikt, ka neko nezina, tā ir dezinformācija," vakar sacīja I. Beitāns. Nauda nonākusi Aerodium kontā, atpakaļ to neviens neprasot.
Latvijas paviljons Ķīnas pilsētā Šanhajā pagaidām darbojas bez pieņemšanas un nodošanas akta parakstīšanas. Stīvēšanās noris arī ap to. Izstādes organizatori mutiski ir solījuši, ka nākamās nedēļas laikā Ķīnas puse varētu oficiāli nokārtot visu ar Latvijas paviljona nodošanu ekspluatācijā saistīto dokumentāciju, aģentūru LETA informēja R. Stafeckis. Latvijas paviljona nodošana ekspluatācijā varētu tikt nokārtota līdz jūnija beigām. Aerodium nepiekrīt LIAA saskaņošanai nosūtītajam paviljona pieņemšanas un nodošanas aktam, kurā esot fiksētas tikai soda sankcijas pret Aerodium par savlaicīgu objekta nenodošanu ekspluatācijā – 331 500 latu.
Iespējams, ka visu juridisko formalitāšu neievērošanu varētu mēģināt attaisnot ar steigu, kādā Aerodium nācās būvēt Latvijas paviljonu. I. Beitāns gada sākumā preses konferencē atzina, ka darbu, ko citas valstis paveikušas vairāku gadu garumā, viņiem nācies saraut dažos mēnešos un ne jau uzņēmuma vainas dēļ.