Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" Rīgas domē iesniegusi vairāk nekā 2500 iedzīvotāju parakstītu iniciatīvu par sabiedriskā transporta un velojoslu izveidi Brīvības ielā.
Viņuprāt, sabiedriskā transporta joslu ierīkošana Brīvības ielā būtiski paaugstinās pārvietošanās efektivitāti vairāk nekā 100 000 cilvēkiem.
Parakstītajā iniciatīvā pausts aicinājums Rīgas domes deputātiem uzdot Rīgas domes Satiksmes departamentam pēc remontdarbu un ielas seguma maiņas pabeigšanas Brīvības ielā ierīkot joslas sabiedriskajam transportam un velosipēdiem. Dokumenta autori atgādina, ka Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam ietverts mērķis Rīgu veidot par gājējiem, velosipēdistiem un sabiedriskajam transportam draudzīgu pilsētu, kā arī mazināt autotransporta intensitāti pilsētas kodolā, tādējādi samazinot gaisa un trokšņu piesārņojumu.
Tāpat iniciatīvas iesniedzēji aicina Satiksmes departamentam uzdot koriģēt šogad veicamo darbu plānus un aktualizēt jau 2014.gadā detalizēti izstrādāto velosipēdu un sabiedriskā transporta joslu projektu Brīvības ielā posmā no Gaisa tilta līdz Bruņinieku ielai.
Viņuprāt, sabiedriskā transporta joslu ierīkošana Brīvības ielā būtiski paaugstinās pārvietošanās efektivitāti vairāk nekā 100 000 cilvēkiem, kuri ik dienas pa Brīvības ielu pārvietojas autobusos un trolejbusos, taču pie pašreizējās satiksmes organizācijas tiek kavēti sastrēgumos. "Savukārt velojoslu ierīkošana palielinās mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku - gājēju un velobraucēju - drošību, kā arī paaugstinās velosipēda kā transporta līdzekļa izmantošanas efektivitāti. Šobrīd vairums riteņbraucēju Brīvības ielā pārvietojas pa ietvēm, radot apdraudējumu gājējiem un cilvēkiem sabiedriskā transporta pieturās. Atrašanās uz Brīvības ielas brauktuves kopā ar autotransportu daudziem velobraucējiem šķiet bīstama, bet velojoslu ierīkošana situāciju kardināli mainītu," pauž aktīvisti.
Satiksmes organizācijas maiņas rezultātā sašaurinātos Brīvības ielas braukšanas joslas, kas nodrošinātu arī vairākus citus ieguvumus - satiksmes mierināšanu, drošības uzlabošanos, trokšņu un gaisa piesārņojuma mazināšanos. Tas savukārt ielu padarīs patīkamāku un pievilcīgāku iedzīvotājiem un uzņēmējdarbībai, kā arī palielinās pieprasījumu pēc nekustamajiem īpašumiem.
Kā norāda apvienības valdes priekšsēdētājs Kaspars Zandbergs, šogad ielu infrastruktūras jomā vērojamas vairākas pozitīvas pārmaiņas, piemēram, Tvaika ielā pašvaldība atsakusies no agrāk iecerētās ielas paplašināšanas par labu autotransportam. "Koriģējot šo projektu, pašvaldības vadība atzina, ka audzis iedzīvotāju pieprasījums pēc kvalitatīvas pilsētvides - prioritātes nodrošināšanas gājējiem, velobraucējiem un zaļajām zonām. Ņemot vērā šīs pozitīvās tendences, pamatoti ceram, ka arī Brīvības ielā tiks ņemts vērā pilsētnieku viedoklis un pēc ielas seguma maiņas tajā tiks izveidotas arī joslas sabiedriskajam transportam un velobraucējiem, tādējādi būtiski uzlabojot gan pārvietošanās efektivitāti Rīgas centrā, gan ielas pievilcību iedzīvotājiem un uzņēmējdarbībai," pauž Zandbergs.
Biedrības vadītājs arī norāda, ka jau 2014.gadā pēc Rīgas domes pasūtījuma veiktā pētījumu centra SKDS aptauja parādīja, ka 80% rīdzinieku pozitīvi vērtē ieceri ierīkot vairāk velojoslu galvaspilsētas ielās.
Rīgas domē iesniegtā iniciatīva tika parakstīta sabiedrības iniciatīvu platformā "ManaBalss.lv" ar 2519 iedzīvotāju parakstiem.