Zemās grīdas tramvajs brauks, pieturvietas būs vēlāk

Jau rīt pirmais zemās grīdas tramvajs dosies regulāros reisos, taču attiecīgi izveidotu pieturvietu tā maršrutā joprojām nav. Tas gan nenozīmē, ka tramvajā būs pārlieku apgrūtināta iekāpšana, tomēr nav zināms pat aptuvens termiņš, kad pieturvietas izbūvēs.

Tikai aprīļa beigās uzņēmums Rīgas satiksme iesniedza Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputātiem priekšlikumus par nepieciešamajām izmaiņām K. Barona ielā, kur kursēs modernais tramvajs. Paaugstinātas pieturvietas, kas atrastos gandrīz vienā līmenī ar tramvaja grīdu, ļautu cilvēkiem ratiņkrēslos pašu spēkiem iekļūt vagonā, kā arī krietni atvieglotu iekāpšanu ar bērnu ratiņiem un gados vecākiem pasažieriem. Tāpēc K. Barona ielā sešās pieturvietās katrā virzienā vajadzētu izbūvēt platformas, kas atgādinātu gulošos policistus. Savukārt autovadītājus par paaugstinājumu brīdinātu īpaša zīme. Apspriežot šo priekšlikumu, deputāti bažījās par satiksmes drošību, tomēr visbeidzot nosprieda, ka, lai arī platforma mazinātu satiksmes ātrumu, tā tomēr radītu lielāku pasažieru drošību, šķērsojot braucamo daļu, un kopumā transporta kustībai netraucētu.

Rīgas domes Satiksmes departamentā Neatkarīgā noskaidroja, ka brauktuves daļas paaugstināšanas jautājums nodots SIA Rīgas satiksme pārziņā. Savukārt Rīgas domē atgādināja jau agrāk Pilsētas attīstības komitejā lemto – paaugstinātās pieturvietas ieviesīs pakāpeniski, jo pa K. Barona ielu turpinās kursēt arī līdzšinējie tramvaja vagoni, bez zemās grīdas. Turklāt katras pieturvietas vizuālais un tehniskais risinājums tiks saskaņots atsevišķi.

SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis norāda, ka neatkarīgi no pieturvietu infrastruktūras iekārtošanas vai neiekārtošanas jauni tramvaji bija jāpērk, jo pēdējais iegādāts pirms 20 gadiem. Viņš skaidro – pat ja pagaidām cilvēkiem, iekāpjot zemās grīdas tramvaja vagonā, būs jāpārvar viens pakāpiens, tas tik un tā būs ērtāk nekā līdzšinējos tramvajos, kur nācās kāpt vismaz trīs pakāpienus.

Zemās grīdas tramvajs kursēs 6. maršrutā no Radio ielas līdz Juglai. Maršruta izvēle nav nejauša, jo tur noslogojums ir vislielākais, – dienā tramvaji pārvadā apmēram 30 000 pasažieru. Vislielākajā pasažieru pieplūduma laikā vagoni tiek padoti ar triju četru minūšu intervālu, bet zemās grīdas tramvaja vagons, kas sastāv no trim sekcijām, vienlaikus spēj uzņemt vairāk nekā 300 pasažieru.

Svarīgākais