Rīgas domes Satiksmes departaments veicis daļēju Jorģa Zemitāna tilta kāpņu elementu demontāžu, pastāstīja departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.
Viņa norādīja, ka vienlaikus ar Vanšu tilta kāpņu speciālās inspekcijas veikšanu Satiksmes departaments noslēdza līgumu ar SIA "Inženierbūve" arī par Zemitāna tilta kāpņu steidzamu speciālo inspekciju, kuras slēdziens tiks saņemts nākamajā nedēļā.
Tomēr, balstoties uz Būvniecības Valsts kontroles biroja (BVKB) norādījumiem, departaments ir uzstādījis kāpņu margu nožogojumus un demontējis konstrukciju elementus, kas bija sliktā stāvoklī. Kā norāda departamenta pārstāve, lēmums par turpmākajiem remontdarbiem tiks pieņemts pēc inspekcijas slēdziena saņemšanas.
Papildus, pilnsabiedrībai "Daugavas labā krasta uzturētājs", kura nodrošina transporta būvju ikdienas uzturēšanu, departaments ir uzdevis izvērtēt BVKB aktā konstatētos faktus un plānot to defektu novēršanu, kas var apdraudēt satiksmes dalībnieku drošību.
Pēc Ahunas-Ozolas teiktā, vienlaicīgi departaments sāks gatavot arī iepirkuma dokumentāciju Zemitāna tilta pārbūves būvprojekta izstrādāšanai, par kuru iepirkumu plānots izsludināt šogad. Būvprojekta projektēšanas uzdevumā, kā pirmais veicamais darbs tiks paredzēta tilta galvenās inspekcijas veikšana. Projektēšanas gaitā veiktās galvenās inspekcijas slēdzienā tiks saņemtas arī rekomendācijas par darbiem, kas obligāti jāveic līdz tilta pārbūves uzsākšanai.
Jau vēstīts, ka BVKB paziņojis, ka gan Vanšu, gan Zemitāna tiltam ir jāveic padziļināta tehniskā izpēte, lai novērtētu tiltu nestspēju.
BVKB vadītāja Svetlana Mjakuškina sacīja, ka vispirms ir jāveic izpēte un tikai pēc tam, kad pilnībā konstatēts visu bojājumu apmērs, var izstrādāt remontdarbu projektu un sākt tiltu remontu.
Mjakuškina norādīja, ka tiltu bojājumu iemesls ir tas, ka ilgstoši nav veikti nepieciešamie uzturēšanas darbi, nevis krasās temperatūras svārstības, kā to skaidroja Rīgas pilsētas būvvalde. "Daugavas labā krasta Vanšu tilta kritiskā tehniskā stāvokļa galvenie cēloņi ir nolaidīga Tilta ekspluatācijas uzraudzība un, iespējams, iepriekš atklāto neatbilstību kritiska nenovērtēšana un to savlaicīga nenovēršana," skaidroja Mjakuškina.
Departamenta pārstāvji gan pauda pārliecību, ka atsevišķi BVKB apgalvojumi par Vanšu vai Zemitāna tilta drošību ir pārāk skaļi un pārspīlēti, jo īpaši, ja tie tiek balstīti tikai uz vizuāliem apsekojumiem. "Šie tilti ir svarīgi satiksmes infrastruktūras objekti, kuri regulāri tiek apsekoti balstoties uz valstī noteiktiem standartiem. Mēs esam sašutuši, ka apgalvojumiem par to, ka uz tilta vai tā konstrukcijām nedrīkst atrasties, tiek izteikti, balstoties tikai uz vizuāliem apsekojumiem," pauda Ahuna-Ozola.