Daugavas kreisā krasta iedzīvotāji Rīgā vairs nav "Rīgas siltums" apkalpošanas zonā

© F64

Daugavas kreisā krasta iedzīvotāji Rīgā kopš šodienas vairs nav AS Rīgas siltums (RS) apkalpošanas zonā. Ar apkuri un karsto ūdeni viss ir kārtībā – tas ir un tiks piegādāts, bet ēku siltumapgādes sistēmu apkalpošanu veic cita firma. Aprīlī arī Daugavas labā krasta iedzīvotāji ar ēku siltumapgādes sistēmu saistītos jautājumus vairs nerisinās ar RS speciālistiem.

RS mājaslapā ievietota lakoniska informācija: «No 1. marta Rīgas siltums pārtrauc Pārdaugavas SIA Rīgas namu pārvaldnieks apsaimniekošanā esošo ēku siltumapgādes sistēmu apkalpošanu. Ar jautājumiem par siltumapgādes sistēmu apkalpošanu Rīgas namu pārvaldnieks klientus lūdz no 1. marta vērsties, zvanot uz numuru 80000610.» Ja būs avārija, vajadzēs atgaisot radiatorus vai novērst kādu citu ķibeli ar centralizēto apkures sistēmu mājā vai dzīvoklī, to darīs cits uzņēmums - pilnsabiedrība Siltumserviss Rīga, kas reģistrēts šā gada jūlijā, lai izpildītu iepirkuma līgumu par siltumapgādes sistēmu tehnisko apkopi SIA Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) apsaimniekotajās ēkās.

Neatkarīgā jau rakstīja, ka zaudēta iepirkuma konkursa dēļ akciju sabiedrība RS neapkalpos galvaspilsētas daudzdzīvokļu namu iekšējās siltumapgādes sistēmas. Konkursa rezultāti kļuva zināmi apkures sezonas laikā - pagājušā gada oktobrī. RS piedāvājums tika noraidīts kā neatbilstošs nolikumā norādītajām prasībām. Valsts kontrole savā revīzijā bija ierosinājusi šim pakalpojumam sludināt iepirkumu. Pamatojums - lai nodrošinātu ekonomiski izdevīgākā piedāvājuma izvēli, ieteica RNP veikt iepirkumu procedūras. Tāpēc jau 2016. gadā tika izsludināts atklāts konkurss.

RNP pārstāvis Krists Leiškalns saka - iedzīvotāju zināšanai informācija ar RNP avārijas dienesta koordinātām tiks izvietota tuvākajā laikā, bet būtībā nekas nemainīšoties - tik vien kā problēmas tagad risinās cits komersants.

RS līdz šim aprūpēja aptuveni 2800 Rīgas daudzdzīvokļu namu apkures sistēmas. RS šo pakalpojumu Rīgā nodrošināja kopš 1996. gada, pilsētā bija izveidotas 29 darbnīcas, datu bāze, avārijas dienests. RS strādāja vairāk nekā 200 darbinieku, kuri operatīvi ieradās novērst bojājumus. Vakar pēdējā darba diena bija 47 RS darbiniekiem, no kuriem 30 darbinieki vēlējās saņemt rekomendācijas vēstules, kas visiem tika sagatavotas un izsniegtas. Tāpat arī šiem darbiniekiem tika iedots saraksts ar visu to 13 uzņēmumu vairāk nekā 100 vakancēm, kuri pēc izskanējušās informācijas medijos ar RS sazinājās un izteica nepieciešamību pēc augsti kvalificētiem darbiniekiem siltumapgādē. Darbiniekiem ir saglabātas veselības apdrošināšanas polises līdz termiņa beigām. Savukārt marta beigās plānots no darba atbrīvot vēl 119 darbiniekus, kuri apkalpoja RNP ēkas, kas atradās Daugavas labajā krastā Rīgā.

RS norāda, ka tā izveidotā datu bāze par līdz šim apkalpoto ēku siltumapgādes sistēmu apkalpošanu tiks saglabāta, jo plānots šajā jomā ne tikai aktīvi turpināt sniegt pakalpojumus, bet arī paplašināt savu darbības lauku, piedāvājot nodrošināt arī citu inženierkomunikāciju - elektrības, ūdensvada un kanalizācijas - sistēmu apkalpošanu.



Svarīgākais