Pēc īpašumu apsekošanas SIA "Rīgas ūdens" anulējis vai samazinājis lielāko daļu no rēķiniem, kurus gada sākumā negaidot klientiem piestādīja par lietus notekūdens sistēmu lietošanu kopš 2016.gada, apstiprināja uzņēmuma pārstāvis Artūrs Mucenieks.
Iepriekš vēstīts, ka gada sākumā vairāk nekā 300 "Rīgas ūdens" klientiem tika piestādīti apjomīgi rēķini par lietus notekūdeņu sistēmas lietošanu teju divu gadu ilgā periodā. Iedzīvotāji ziņoja, ka apmaksa jāveic par lietus notekūdens centralizētās sistēmas lietošanu kopš 2016.gada 1.aprīļa, taču divu gadu laikā saņemtie rēķini bijuši pirmā informācija par šādu jaunu maksājumu.
Kā apstiprināja Mucenieks, uzņēmuma speciālisti ir apsekojuši visus, kopumā 374 īpašumus, kam tika izsūtīti šie rēķini un apstiprināja, ka dažos gadījumos iedzīvotājiem nosūtīts nulles tarifs, proti, rēķins anulēts un iedzīvotājiem nekas neesot jāmaksā. "Tas ir fakts, ka atsevišķos gadījumos sastādījām nulles tarifu, jo apsekojot īpašumus, konstatējām reālo situāciju. Vairumā gadījumu rēķinu summas samazinājās, taču katrs gadījums joprojām tiek vērtēts individuāli," sacīja Mucenieks.
Viņš skaidroja, ka sākotnējie aprēķini tika veikti uz uzņēmuma datu bāzē pieejamajiem tehniskajiem zīmējumiem un teritoriju kartēm, taču situācijas realitātē ir mainījušās, kas arī konstatēts apsekošanu rezultātā. Šāda situācija radusies, jo, balstoties uz karšu zīmējumiem, nav bijis iespējams noteikt, vai kāda no teritorijām gadu gaitā nav noasfaltēta vai tieši pretēji padarīta par zaļo zonu, kas ievērojami izmaina sistēmas lietošanu un tādējādi arī rēķinu apmērus.
Ja kāds no iedzīvotājiem sākotnēji sastādīto rēķinu apmaksājis, pēc īpašuma apsekošanas tiks veikta rēķina korelācija un pārmaksātā summa tiks atgriezta, piemēram, neliekot maksāt par nākamo periodu.
F64
Kā ziņots, uzņēmums rēķinus izsūtīja balstoties uz 2016.gada 22.martā apstiprinātajiem noteikumiem par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu un lietošanu, kuri paredz, ka no 2016.gada aprīļa jāveic samaksa par notekūdeņu novadīšanu centralizētajā kanalizācijas sistēmā.
Šo nodevu lielākā daļa klientu maksā jau kopš 2016.gada, taču inventarizācijas rezultātā uzņēmums secināja, ka šo maksu neveic aptuveni 300 objekti, kuriem visiem tika izsūtīti rēķini par periodu kopš 2016.gada pavasara.