Lai nesaņemtu sodu, "Rīgas satiksme" šoferi gatavi reisā doties slimi; ir gadījumi, kad viņi mirst

Pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" šoferi atzīst, ka jūtas bezspēcīgi vadības priekšā – lai tikai nesaņemtu sodu, viņi ir gatavi reisā doties slimi, un ir gadījumi, kad arī mirst.

Tā, atsaucoties uz laikrakstu "Telegraf", ziņo portāls Apollo.

To laikrakstam stāstījis kāds uzņēmuma šoferis, kurš gan, baidoties pazaudēt darbu, vēlējies palikt anonīms.

Jānis (vārds ir mainīts)"«Rīgas satiksmē" strādā jau vairāk nekā 10 gadus, tāpēc ir ļoti labi iepazinis, kas notiek uzņēmuma iekšienē.

Viņš atklāj, ka pēc traģēdijas Baložos attieksme pret šoferiem kļuvusi neciešama – ja agrāk tāda bijusi tikai no vadības puses, tad tagad arī no pasažieru puses. Viņš uzskata, ka daudzi pilsētnieki tagad daudz vairāk sūdzas par šoferiem, lai tikai atriebtos viņiem.

Pēc viņa vārdiem darbs "Rīgas satiksmē" esot elles mokas.

Nedod, Dievs, saraustīts grafiks vairākas dienas pēc kārtas – piecelies sešos no rīta, no pulksten 7 līdz 11 pie stūres, tad divas stundas dari, ko gribi, un tad atkal no pulksten 15 līdz 20 – atkal reisā. Kamēr nodod dokumentus un autobusu, vēl viena stunda paiet.

Turklāt mīts esot, ka uzņēmumā ir augstas algas, ko uztur "Rīgas satiksmes" vadība, lai piesaistītu jaunus darbiniekus. Tomēr kādreiz tiešām bija iespēja mēnesī saņem uz rokas ap 800 latiem, taču toreiz darbinieki ir ļoti daudz strādājuši un maksāts ir par virsstundām. Taču tagad par virsstundām vairs neko nemaksājot.

Maksimālā alga parastam vadītājam ir 470 latu, ja ir liels darba stāžs. Savukārt jaunpienācēji saņem 350 latus.

Pēc viņa vārdiem, vadība soda gan tādos gadījumos, kad ir iemesls, un kad tāda nemaz nav. Sankcijas ir dažādas, piemēram, prēmijas neizmaksāšana, pārcelšana uz svešu autobusu, pārcelšana uz īso autobusu, kas automātiski par 50 latiem samazina algu, kā arī nozīmēšana uz problemātiskajiem maršrutiem. Šādus sodus piemēro gan par grafika kavēšanu, apsteigšanu vai pavisam nelielu alkohola koncentrāciju asinīs.

"Ja agrāk par pasažiera sūdzību tika ierosināta pārbaude, tagad neviens neko nepārbauda – uzreiz soda," stāsta šoferis.

Svarīgākais