Iespējams, ka papildus lūgtie 13 miljoni eiro Salu tilta rekonstrukcijai nemaz nebūs vajadzīgi, jo vēl nav skaidrs, par kādām summām tiks iesniegti būvprojekti, norādīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis Emīls Jakrins.
Viņš skaidroja, ka pārbūves projektēšanas projekta izstrādes laikā Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) lūgusi palielināt Salu tilta rekonstrukcijai nepieciešamo finansējumu, lai tas nebūtu jādara brīdī, kad tiks saņemti konkrēti būvfirmu piedāvājumi būvdarbu realizēšanai.
Jakrins skaidroja, ka "projektētāji vienmēr lūdz ar rezervi" un reālās projekta izmaksas ne tuvu nebūs 30 miljoni eiro. Kā piemēru viņš minēja Salu tilta pirmās kārtas projektu, kad provizoriskās aplēses liecināja, ka būvdarbiem būs nepieciešami 22 miljoni eiro, bet noslēgumā tie tika veikti par deviņiem miljoniem.
Ja projekts tiks realizēts lētāk, tad atlikusī naudas summa tiks izlietota citu projektu realizācijai.
Kaspars Krafts/F64 Photo Agency
Galīgo lēmumu par finansējuma piešķiršanu būs jāpieņem Rīgas domei.
Kā ziņots, Salu tilta pārbūves projekta otrās kārtas izmaksas no sākotnēji plānotajiem 17,30 miljoniem eiro pieaugušas līdz 30,26 miljoniem eiro.
Plānots, ka Salu tilta kompleksa atjaunošanas un pārbūves otrā kārta ietvers satiksmes pārvada pār Krasta ielu, satiksmes pārvada Lucavsalā, tilta pār Bieķengrāvi augštecē un estakādes pār Bieķengrāvi Kārļa Ulmaņa gatvē atjaunošanu. Līdz šim Salu tilta rekonstrukcijā jau ieguldīti vairāk nekā desmit miljoni eiro.