Jauno cehu zemās grīdas tramvajiem plāno sākt būvēt šogad

"Rīgas satiksme" jauno cehu zemās grīdas tramvajiem varētu sākt būvēt šogad, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis.

Speciāls cehs jaunajiem tramvajiem nepieciešams, jo tiem vairs nav vagonu, bet gan sastāvs ar trīs sekcijām, tramvajam ir arī zemā grīda un visas elektroiekārtas atrodas uz jumta.

Jaunais cehs būšot 120 metrus garš, tajā atradīsies trīs sliežu ceļi. Plānots, ka cehā vienlaicīgi varēs apkopt sešus jaunos tramvajus.

"Jaunais zemās grīdas tramvaja cehs ir projekta izstrādes stadijā, un aptuvenās tā būvniecības izmaksas būs zināmas pēc projekta izstrādes," norādīja Zaķis.

Finansējumu ceha būvniecībai paredzēts izmantot no zemās grīdas tramvaja attīstības kopējā projektā paredzētajiem līdzekļiem. "Plānojam, ka ceha būvniecību varētu sākt šogad," sacīja "Rīgas satiksmes" pārstāvis.

Rīgā jau ir piegādāts pirmais zemās grīdas tramvajs. Tas gan pasažierus vēl neuzņem, jo tiek testēts.

Lai varētu veikt tramvaja apkopi līdz apkopes ceha izbūvei, pagaidām pielāgots 5.tramvaju depo esošās elektrotransporta darbnīcu telpas un teritorija.

Gatavojoties tramvaja pieņemšanai, jau modernizēta iebraukšana depo zem VEF tilta, kā arī veikta sliežu ceļu un kontakttīklu pārbūve krustojumos.

Pagaidām plānots atteikties no sliežu ceļu pārbūves K.Barona ielā, priekšroku dodot tramvaju sliežu pagarināšanai līdz Berģiem.

LETA jau ziņoja, ka pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums "Škoda Transportation s.r.o.".

Pirmie jaunie tramvaji pārvadās pasažierus 6.tramvaja maršrutā Radio iela-Jugla. Tie aizstās savu laiku nokalpojušos un jau vienreiz renovētos tramvajus.

Jaunais tramvajs vienlaicīgi var pārvadāt 300 cilvēkus. Tādējādi 20 jauno tramvaju ietilpība ir lielāka nekā 40 esošajiem tramvaja vagoniem. Tramvajs ir 31,6 metrus garš un 2,5 metrus plats. Durvju ailes platums ir 1,3 metri.

Jaunajiem tramvajiem, tāpat kā jaunajiem Rīgas autobusiem un trolejbusiem, ir zema grīda, tādēļ tie būs daudz ērtāki un pieejamāki pasažieriem ar bērnu ratiņiem, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Jau ziņots, ka zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji bija plānots, ka projekta realizācijai būs nepieciešami aptuveni 500 miljoni latu, bet vairāki speciālisti norādīja, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.

2008.gada vidū "Nordea", "SEB banka" un "Swedbank" piešķīra sindicēto aizdevumu "Rīgas satiksmei" infrastruktūras modernizācijai un tramvaju iegādei 142,2 miljonu eiro (99,4 miljonu latu) apmērā.