Pietiek dažas dienas nebraukt pa Brīvības ielu, un situācija ir kardināli mainījusies – iepriekš sastrēgušie posmi ir brīvi izbraucami. To pašu varētu teikt par Krišjāņa Valdemāra, Elizabetes un citām pilsētas centra ielām – brauktuvju un ietvju remonti notiek gana straujā tempā, un situācija mainās pa dienām. Remontus lielākajā daļā ielu paredzēts pabeigt septembra vidū.
Vakar Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti izbrauca un izstaigāja pilsētas centru, lai pārbaudītu, vai tiek ievērotas satiksmes organizācijas prasības būvdarbu zonā, jo iepriekš, jūlijā, Rīgas domes Satiksmes departaments sodīja būvdarbu veicējus par darba vietas neatbilstošu aprīkošanu. Pirms aptuveni mēneša Satiksmes departaments pāris dienu laikā Rīgas ielu remontdarbu veicējiem piemēroja 11 aktus par līgumsodu, un kopumā līgumsodu apmērs sasniedza apmēram 8000 eiro. Satiksmes departaments atbildīgajiem būvdarbu veicējiem un būvuzraugiem ir izteicis vismaz piecdesmit mutisku brīdinājumu. Savukārt pēc tam savstarpējās sarunās pašvaldības un būvnieku pārstāvji vienojās - lai risinātu radušās problēmas un izvairītos no tām citās būvdarbu sezonās, katram objektam tiks piesaistīti speciālisti, kas būvdarbu zonā būs atbildīgi tikai par drošu satiksmes organizāciju un normatīvu prasību ievērošanu.
Būvdarbus apskatīja arī Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs. Būvnieki viņam stāstīja, ka meklē dažādus risinājumus, lai gājēju pārvietošanās remontdarbu zonā būtu drošāka. Būvnieki Elizabetes ielā, kur darāmā atlicis apmēram nedēļai, sacīja, ka sūdzību no iedzīvotājiem nav, nav arī notikuši negadījumi, kuros cietuši gājēji. Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins vakar sarunā ar būvniekiem ieminējās, ka varētu izstrādāt vienotu norobežojošo barjeru standartu visā pilsētā, tad arī būvniekiem būtu zināmi precīzāki un vienoti nosacījumi. Neatkarīgā novēroja, ka vietām gājējiem nav visai skaidrs, kur viņi drīkst iet un kur - labāk ne. Brīvības ielā, pirms krustojuma ar Bruņinieku ielu, pāris ārzemju tūristu norobežoto zonu uz brauktuves uzskatīja par gājējiem paredzētu, līdz turpat stāvošā mašīna teju viņiem uz papēžiem pēkšņi izbēra smilšu kravu.
Ušakovs interesējās, vai nākamajā sezonā ielu remonta darbus varētu sākt maijā un pabeigt līdz septembrim. Būvnieki atzina, ka tas ir iespējams, taču ne vienmēr tieši būvdarbu veicējs ir lielākais kavētājs. Viņiem jāsadarbojas ar komunikāciju turētājiem - kā viņi plāno savu komunikāciju nomaiņu. Piemēram, pašlaik Dzirnavu ielā remonts iekavēts par nedēļu, jo uzņēmums Sadales tīkli nav laikus pabeidzis savus plānotos darbus.
Kavēšanās ir vēl citviet, bet būvnieki vismaz vakar bija apņēmības pilni, ka tomēr būs iespējams ieklāt ielas segumu Stabu ielā, posmā no K. Valdemāra līdz Brīvības ielai, kā arī Dzirnavu ielā. Bet Brīvības iela posmā no Bruņinieku ielas līdz Gaisa tiltam jaunu segumu iegūs tikai nākamgad. Tur darbus pa posmiem veic a/s Rīgas siltums, tā kā uzņēmumam nepieciešama arī daļa brauktuves transporta novietošanai, Satiksmes departaments šogad nevar asfaltēt visu ielu uzreiz.