Rīgas satiksme: Šoferis pirms reisa nebija iereibis

© f64

Dienā pirms traģiskās 23. autobusa avārijas Baložos tika pārbaudīts, vai autobusa šoferis nav lietojis alkoholu, un, kā Neatkarīgajai apgalvo uzņēmuma Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis, tests bijis negatīvs, proti, nulle promiles. To apliecinot arī narkologa paraksts.

Narkologi apgalvo, ka vairāk nekā divu promiļu reibums ir smaga dzēruma pakāpe, līdz ar to neskaidrs paliek jautājums – vai autobusa šoferis varēja tā piedzerties braucienu laikā?

Traģiskā nelaime notika sestdien, 24. aprīlī, ap pulksten 20.40 Baložos. Pagaidām vēl nenoskaidrotos apstākļos apgāzās Rīgas satiksmes pasažieru autobuss, gāja bojā šoferis, divas meitenes un vēl četri cilvēki negadījumā guva dažādas traumas. Divām pasažierēm mediķi palīdzību sniedza uz vietas, bet vēl divas cietušās ar dažādām traumām nogādātas slimnīcā.

Policija apstiprina, ka autobusa vadītājs bijis alkohola reibumā. Pagaidām arī nav zināmi tiesu medicīnas ekspertīzes rezultāti, kas varētu konkretizēt šofera veselības stāvokli un atbildēt uz jautājumu, vai avārija notika tāpēc, ka šoferim kļuva slikti, iespējams, alkohola reibuma dēļ un viņš mira jau pirms autobusa noskriešanas no šosejas, vai arī šoferis alkohola reibuma dēļ nespēja novaldīt autobusu un tas avarēja. Bažas par šofera veselības stāvokli izskanēja pirmdien – tika pieļauts, ka avārija notikusi, jo šoferim kļuvis slikti ar sirdi.

Visiem trim bojāgājušajiem bija politraumas, taču precīzu nāves cēloni eksperti noteiks jau tuvākajā laikā. Neatkarīgajai no drošiem avotiem kļuvis zināms, ka šoferis bijis nevis vienkārši iereibis, bet visai smagā alkohola reibumā, proti, virs divām promilēm. Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes priekšnieks Ints Ķuzis uzskata, ka šādu promiļu daudzumu nevar iegūt pāris stundās. Tik daudz promiļu var iegūt, alkoholu lietojot vairākas dienas. Narkoloģe Astrīda Stirna norāda, ka to var pārbaudīt analīzēs – ja tik liela alkohola koncentrācija konstatēta asinīs, tad avārijas brīdī viņš bijis izteiktā reibumā, ja urīnā – tad, iespējams, alkohols ticis lietots iepriekš, bet reibums jau izgājis.

Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis Neatkarīgajai pastāstīja, ka narkologa pārbaude ir obligāta prasība uzņēmumā, bez tās šoferis nemaz netiek pielaists darbam. "Šāda kārtība mums jau ir vairākus gadus – pirms savas maiņas šoferi pārbauda sertificēts narkologs, viņš paraksta atzinumu, un tāds ir arī šajā konkrētajā gadījumā. Izlases kārtībā notiek pārbaudes arī darba laikā, tas ir, starp reisiem, kā arī pēc darba," norāda V. Zaķis.

Pēc Rīgas domes ārkārtas apspriedes svētdien mērs Nils Ušakovs uzdevis Rīgas satiksmes vadībai pastiprināti kontrolēt vadītājus. V. Zaķis norāda, ka pašlaik tiek apzināts, kāda palīdzība ir nepieciešama cietušajiem, kā arī bojāgājušo radiniekiem. Ir apspriests jautājums par kompensācijām, bet tā ir "juridiska lieta, kas jāizvērtē", tāpēc netiek nosaukts kompensācijas apmērs.

Latvijā

Jau pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu beigās un deviņdesmito sākumā Raimonds Pauls, būdams Kultūras ministrs, virzīja ideju par akustiskās koncertzāles būvniecību Rīgā. Toreiz tam naudas nebija. Vēlāk, kamēr Rīgā meklēja citus risinājumus, tikmēr reģionos uzbūvētas jau četras augstvērtīgas zāles, bet galvaspilsētā tādas joprojām nav. Taču nu ir sākusies “Rīgas Filharmonijas” būvprojekta izstrāde. Kā nākotnē izskatīsies Kongresu nams, ko jau jāpierod saukt par “Rīgas Filharmoniju” skaidro 360TV ziņas “Ziņneši”.

Svarīgākais