Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) uzdevis pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" vadībai desmit dienu laikā izstrādāt plānu, kā pastiprināt autovadītāju kontroli uz līnijām, lai nepieļautu iespēju, ka pie sabiedriskā transporta līdzekļa stūres atrodas autovadītāji alkohola vai narkotiku reibumā, aģentūru LETA informēja pašvaldībā.
Kā ziņots, saistībā ar piedzērušā šofera izraisīto traģisko avāriju Rīgas domes opozīcijas partijas ir pieprasījušas no darba atbrīvot ir "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu un visu uzņēmuma valdi.
Ušakovs pašlaik jautājumu par Bemhena atbrīvošanu no amata neizskata, bet uzsver, ka "Rīgas satiksmei" būs obligāti jāpilnveido vadītāju kontroles sistēma, aģentūru LETA informēja pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Laila Ivāna.
Ušakovs norāda, ka pašlaik "Rīgas satiksmes" šoferi tiek pārbaudīti pirms došanās reisos, bet darba laikā vadītājus pārbauda izlases kārtībā. "Acīmredzot ar šādu pārbaudi nepietiek. Tādēļ kontroles sistēma obligāti jāpilnveido."
LETA jau ziņoja, ka 24.aprīlī ap plkst.20.40 Baložos, Rīgas ielā, apgāzās "Rīgas satiksmes" 23.maršruta autobuss, kā rezultātā gāja bojā trīs cilvēki un vēl četri cieta.
Bojā gājušais "Rīgas satiksmes" autobusa vadītājs bijis stiprā alkohola reibumā. Kā liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija, autobusa vadītāja organismā konstatētas 2,4 promiles alkohola.
Kā aģentūrai LETA apstiprināja Rīgas reģiona pārvaldes (RRP) priekšnieks Ints Ķuzis, sākotnējā tiesu medicīniskajā ekspertīzē gūts apstiprinājums, ka autobusa vadītājs bijis vairāk nekā divu promiļu alkohola reibumā. Pēc Ķuža teiktā, tas nav normāli, ka šāda reibumā šoferis izbrauc ielās un pārvadā cilvēkus.
Viņaprāt, šādu promiļu daudzumu nevar iegūt pāris stundās. Policija uzskata, ka tik daudz promiļu var iegūt, alkoholu lietojot vairākas dienas. Tiek atzīmēts, ka šim šoferim liktenīgajā dienā plkst.13 tika veikta pārbaude viņa darbavietā, kur netika konstatēts, ka viņš ir iereibis.
Kā aģentūru LETA informēja Zaķis, uzņēmums ir izveidojis speciālu komisiju, kas jau šodien ir sākusi iekšējo izmeklēšanu par 24.aprīlī notikušo negadījumu. Komisijas uzdevums ir noskaidrot visus lietas apstākļus, kas attiecas uz uzņēmumu, bet pašu negadījumu, ierosinot kriminālprocesu, izmeklē Valsts policija. Gala slēdzienu par negadījumu "Rīgas satiksmes" iekšējā izmeklēšanas komisija dos tikai pēc slēdziena saņemšanas no Valsts policijas.
Zaķis norādīja, ka Bemhens jau vakar apliecinājis, ka negadījumā bojā gājušo tuvinieki un cietušie saņems kompensācijas no "Rīgas satiksmes". "Tajā pat laikā jau šodien "Rīgas satiksmes" pārstāvji sazinās ar negadījumā bojā gājušo tuviniekiem, lai sniegtu palīdzību bēru organizēšanā, kā arī noskaidrotu nepieciešamības, kas radušās slimnīcā ievietotajiem cietušajiem," sacīja uzņēmuma pārstāvis.
"Rīgas satiksme" ir izvirzījusi uzdevumu apzināt bojā gājušo tuviniekus, kā arī negadījumā cietušos pasažierus, lai noskaidrotu viņu vajadzības un iespēju robežās sniegtu viņiem pirmo atbalstu, teica Zaķis.
Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, 2006.gada oktobrī kāds iereibis "Rīgas satiksmes" trolejbusa vadītājs ietriecās četrās automašīnās. Avāriju izraisījušais trolejbusa vadītājs pirms došanās reisā nebija izgājis alkohola pārbaudi, tādēļ uzņēmuma vadība solīja pastiprināti kontrolēt alkohola līmeni vadītāju organismos. Vēlāk tika apgalvots, ka vairs neesot iespējama iereibušu vadītāju atrašanās pie "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļu stūres.