Svētdien Rīgā degušā katamarāna kapteinis pieļāvis rupjas kļūdas

© Twitter

Svētdien Hapaka grāvī negadījumā cietušā katamarāna kapteinis klaji pārkāpis kuģošanas noteikumus, sacīja Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja direktors Ivars Alfrēds Gaveika.

Viņš norādīja, ka biroja speciālisti negadījumā vietā darbu sāka jau vakar un būs izmeklēšana, taču īsti pat neesot, ko izmeklēt, jo katamarāna kapteinis neesot sapratis, ko dara, un klaji pārkāpis kuģošanas noteikumus.

Valsts policija (VP) ir sākusi kriminālprocesu saistībā ar katamarāna "Zingarella" avāriju Rīgā.

Kriminālprocess sākts pēc Krimināllikuma 257.panta 2.daļas par ūdens transporta ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu, par ko draud cietumsods līdz astoņiem gadiem, aģentūru LETA informē VP pārstāve Ance Rozīte.

Pēc Gaveikas teiktā, kapteinis ar 14 metrus augustu mastu kuģojis vietā, kura atļautā augstuma atzīme ir vien astoņi metri, turklāt attiecīgajā teritorijā ir izvietotas brīdinājuma zīmes par augstuma ierobežojumu.

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs par šo situācija arī gatavos ziņojumu Satiksmes ministrijai.

Savukārt AS "Augstsprieguma tīkls" pārstāvis Andri Sproģis aģentūrai LETA pastāstīja, ka augstsprieguma līnijas vadu augstums attiecīgajā vietā ir 12 metri.

Twitter

Viņš norādīja, ka, augstsprieguma līnijai nokrītot, tā uzreiz atslēdzas, pēc kā konstatēšanas svētdien "Augstsprieguma tīkls" sazinājās ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu.

Notikuma vietā ieradās "Augstsprieguma tīkla" remonta brigādes, lai varētu atslēgt līniju un varētu veikt glābšanas darbus. Pēc cietušo nocelšanas no katamarāna un tā nogrimšanas masts joprojām palika, karājoties augstsprieguma līnijā. Mastu izdevās noņemt vēlāk.

Attiecīgā negadījuma rezultātā Bolderājā vakar dažas stundas nebija elektroapgādes.

Taujāts, vai negadījumā nodarīta skāde augstsprieguma līnijai, Sproģis atbildēja, ka vadi nebija plīsuši.

Savukārt Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola aģentūrai LETA pauda, ka ostas atbildīgie dienesti ir veikuši avārijas vietas apsekošanu un vietā, kur nogrimis katamarāns, izvietotas divas navigācijas brīdinājuma bojas.

Veicot pārbaudes, būtiski vides piesārņojuma riski notikuma vietā netika konstatēti.

"Pēc Rīgas brīvostas pārvaldes rīcībā esošās informācijas, Valsts policija par notikušo ir ierosinājusi kriminālprocesu, līdz ar to visi jautājumi, kas saistīti ar katamarāna vraka izcelšanu, pašlaik jau jāskata sāktā kriminālprocesa ietvaros. Katamarāns nogrimis sešu līdz septiņu metru dziļumā," skaidroja Ozola.

Attiecīgā negadījuma rezultātā Bolderājā vakar dažas stundas nebija elektroapgādes.

Taujāts, vai negadījumā nodarīta skāde augstsprieguma līnijai, Sproģis atbildēja, ka vadi nebija plīsuši.

LETA jau ziņoja, ka svētdien Rīgā, Hapaka grāvī, katamarāns ar mastu aizķēra augstsprieguma līniju un aizdegās. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests izsaukumu uz notikuma vietu saņēma plkst.16.35.

No peldlīdzekļa tika izglābti 12 cilvēki, kas nodoti mediķiem. Ugunsgrēks likvidēts plkst.19.18. Katamarāns nogrima. Visi cietušie nogādāti slimnīcās.

Latvijā

Valsts aizsardzības dienesta karavīri Sēlijas militārā poligona dronu mācību un testēšanas poligonā aizvadījuši noslēdzošās bezpilota lidaparātu rotas līmeņa mācības, kurās, izmantojot dažādus bezpilota lidaparātu modeļus, trenēja spēju identificēt un iznīcināt pretinieku, aģentūru LETA informēja Aizsardzības ministrijā.

Svarīgākais