CILVĒKI NIKNI: Mežaparkā masveidā izcērt kokus

© Ēriks Pozemkovskis

Ēriks Pozemkovskis facebook publicējis bildes, kurās, kā pats norāda, iemūžināts Mežaparka koku samazināšanas akts. Cilvēki par koku izciršanu ir ļoti dusmīgi.

„Nostaļģija vai tomēr attīstība? Kā īsti dēļ ceļš tiek taisīts? Dēļ autobusiem, kas n-tos gadus normāli iebrauca pa veco ceļu, dēļ Dziesmusvētku dalībniekiem un apmeklētājiem, dēļ autovadītāju ērtībām? Šis bija plānots pasākums, bet liela informatīvā kampaņa, protams, netika veikta, citādāk iedzīvotāji mazums būtu apstādinājuši šo procesu. Rīgā, kura netiek galā ar gaisa piesārņojuma automašīnu un putekļu dēļ, Mežaparks ir tās plaušas. Piedodiet, mēs arī esam par attīstību, bet ir labāki veidi, kā risināt mobilitāti uz pasākumiem Mežaparkā,” raksta facebook domu biedru grupa „Sarkandaugava”.

Ēriks Pozemkovskis

Arī citi facebook lietotāji neslēpj sašutumu.

Piemēram:

Zanda Liniņa: Un tā pamazām sankcionēti to Mežaparku iznīcina!

Kaspars Spunde: No sākuma cērt, pēc tam skaidro. Jo tā ir vieglāk. Pat ja nesapratīs, kokus jau atpakaļ nepiecels

Armands Krengelis: Tā ir ļaunprātīga kaitniecība pret Rīgas vidi, pret iedzīvotāju tiesībām dzīvot tīrā vidē (Satversmes 115. pants).

Kā Latvijas Radio skaidro uzņēmuma "Rīgas meži" valdes loceklis Edgars Vaikulis, koki tiek izcirsti pēc Rīgas domes Īpašuma departamenta pasūtījuma, turklāt darbi saskaņoti arī ar sabiedrību.

Mežaparka estrādes arhitekts Juris Poga LTV skaidro, ka koki tiek cirsti, lai dalībniekiem un operatīvajam transportam nodrošinātu ceļu uz estrādi. Pogas vārdiem, koki tiek cirsti, "lai nebūtu tā kā līdz šim, ka cilvēku un transporta ceļi iet pa vienu plūsmu. Tas ir nepareizi."

Facebook lietotāji:

Uzvārdā Briede: Mani interesē, ar kādiem iedzīvotājiem ir saskaņots šis viss? Ar kuru tieši??? Nopietni? Vai kārtējo reizi izsludina kaut kādu aptauju, par kuru nevienam vispār nav informācijas? Cik tipiski!

Ēriks Pozemkovskis: Arī man paslīdēja garām jebkāda aptauja par koku iznīcināšanu! Esot darbi saskaņoti arī ar sabiedrību? Kuru?

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais