Rīgas domei divi varianti, kā tikt galā ar Mežaparka estrādes tāmes sadārdzinājumu

© riga.lv

Gatavojoties valsts simtgades svinībām, viens no lielajiem jautājumiem, kas jāatrisina Rīgā ir Mežaparka lielās estrādes pārbūve. Jau aizvadītajā nedēļā ziņots, ka visi piedāvājumi Mežaparka estrādes pārbūvei par vairākiem miljoniem eiro pārsniedz tam plānotos tēriņus.

Lai gan konkursa gaitā bijušas zināmas problēmas, Rīgas mērs Nils Ušakovs norādīja, ka rekonstrukcijas projekts ir ambiciozs, tomēr pašlaik izskatās, ka visus plānotos darbus vēl varētu uzsākt un paspēt pabeigt laikā. Tiesa, pašvaldībai nepatīkams pārsteigums bijis projekta tāmes sadārdzinājums. Tagad esot jāsaprot, vai pārskatīt projektu, vai arī lūgt aizņēmumu Valsts kasē, lai segtu lielās izmaksas.

Plānots, ka projekta būvniecība sāksies vasarā un Mežaparka estrāde tiks nodot ekspluatācijā 2018.gada 18.jūnijā.

Mežaparka estrādes būvniecības 1.kārta izmaksās 23 miljonus eiro, projekta pirmā rekonstrukcijas posma būvprojekta prezentācijā stāstīja projekta autori Austris Mailītis un Juris Poga. No tiem 43% finansējuma paredzēti skatītāju laukam, 22% skatītāju lauka aprīkojumam, 25% piebraucamajiem ceļiem un 10% ārējiem inženiertīkliem, vēsta ziņu aģentūra LETA

Tomēr ne vien Mežaparka estrādes rekonstrukcija ir tā, par kuru atbildīga Rīgas pašvaldība. Liela uzmanība tai pievērsta arī saistībā ar Lielo kapu pārņemšanu. Lai gan galīgais lēmums par to, vai Lieli kapi nonāks pašvaldības īpašumā būs zināms 4.jūnijā, Rīgas mērs Nils Ušakovs uzsver, ka nav pamata satraukuma par to, ka pašvaldība par šiem kapiem nespēs pienācīgi parūpēties.

Tāpat paliek spēkā arī Skanstes tramvaja līnijas projekts, kas gadījumā, ja viss noritēs pēc plāna, tiks īstenots no 2019.gada.

Svarīgākais