Ar zemās grīdas tramvaju Rīgā naktī veiks pirmos izmēģinājuma braucienus

© F64

Pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmums "Rīgas satiksme" turpina testēt un pārbaudīt pirmo zemās grīdas tramvaju, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis.

Tramvaja pārbaude notiek atbilstoši procedūrai, un nekādas novirzes no normas pagaidām neesot konstatētas. Zemās grīdas tramvajs jau vairākas reizes veicis braucienu pa ielām nakts laikā un nekādu problēmu nav bijis, informēja Zaķis.

Pirmos pasažierus tramvajs varētu uzņemt šīs vasaras sākumā, bet pašlaik tas ir novietots uz sliedēm un tramvajam veikti pirmie drošības testi.

Ceturtdien, 15.aprīlī, plkst.12 5.tramvaju depo teritorijā Brīvības ielā 191 notiks Rīgas jaunā tramvaja prezentācija. Pasākumā piedalīsies Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC), Čehijas vēstnieks Latvijā Tomašs Pštross, kā arī "Škodas" un "Rīgas satiksmes" vadība.

Kā ziņots, jaunais tramvajs no Čehijas uz Rīgu tika nogādāts marta beigās ar treileru palīdzību.

LETA jau ziņoja, ka "Rīgas satiksme" turpina sagatavošanās darbus pirmo zemās grīdas tramvaju uzņemšanai galvaspilsētā. Līdz 2010.gada beigām Rīga varētu saņemt visus 20 līgtos tramvaju sastāvus.

Gatavojoties tramvaja pieņemšanai, jau modernizēta iebraukšana depo zem VEF tilta, kā arī turpinās sliežu ceļu un kontakttīklu pārbūve krustojumos.

Notiek sagatavošanas darbi 5.tramvaju depo un elektrotransporta darbnīcu telpu un teritorijas pielāgošanai, lai varētu veikt tramvaja apkopi līdz apkopes ceha izbūvei.

Pielāgošana nepieciešama, jo jaunajam tramvajam vairs nebūs vagonu, bet gan sastāvs ar trīs sekcijām, tramvajam ir arī zemā grīda un visas elektroiekārtas atrodas uz jumta.

Ņemot vērā, ka novērstas iepriekš izteiktās piezīmes zemās grīdas tramvaju depo apkopes ceha jaunbūves metam Brīvības ielā 191, februāra sākumā atbalstīta projekta tālāka izstrāde.

Jaunais cehs būšot 120 metrus garš, tajā atradīsies trīs sliežu ceļi, un plānots, ka cehā vienlaicīgi varēs apkopt sešus jaunos tramvajus. Par jaunā ceha būvniecības izmaksām gan varēšot spriest tikai pēc tehniskā projekta izstrādes.

Pagaidām plānots atteikties no sliežu ceļu pārbūves K.Barona ielā, priekšroku dodot tramvaju sliežu pagarināšanai līdz Berģiem.

LETA jau ziņoja, ka pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums "Škoda Transportation s.r.o.".

Pirmie jaunie tramvaji pārvadās pasažierus 6.tramvaja maršrutā Radio iela-Jugla. Tie aizstās savu laiku nokalpojušos un jau vienreiz renovētos tramvajus.

Jaunais tramvajs vienlaicīgi varēs pārvadāt 300 cilvēkus. Tādējādi 20 jauno tramvaju ietilpība ir lielāka nekā 40 esošajiem tramvaja vagoniem. Tramvajs būs 31,6 metrus garš un 2,5 metrus plats. Durvju ailes platums būs 1,3 metri.

Jaunajiem tramvajiem, tāpat kā jaunajiem Rīgas autobusiem un trolejbusiem, ir zema grīda, tādēļ tie būs daudz ērtāki un pieejamāki pasažieriem ar bērnu ratiņiem, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Jau ziņots, ka zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji bija plānots, ka projekta realizācijai būs nepieciešami aptuveni 500 miljoni latu, bet vairāki speciālisti norādīja, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.

2008.gada vidū "Nordea", "SEB banka" un "Swedbank" piešķīra sindicēto aizdevumu "Rīgas satiksmei" infrastruktūras modernizācijai un tramvaju iegādei 142,2 miljonu eiro (99,4 miljonu latu) apmērā.

Svarīgākais