Zemās grīdas tramvajs kursēs jau vasarā

© Raitis Plauks, f64

Krietni agrāk, nekā līdz šim solīts, Rīgas ielās parādīsies pirmais zemās grīdas tramvaja vagons. To iemēģināt būšot ļauts jau šonedēļ, taču ne visiem.

Līdz šim rīdziniekiem tika solīts, ka zemās grīdas tramvajs pasažierus sāks pārvadāt šoruden, taču nu pašvaldības SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis informē, ka tas varētu notikt vasaras sākumā. Līdz šim, gatavojoties zemās grīdas tramvaja ieviešanai, ir pārbūvēti kontakttīkli, daļēji nomainītas sliedes, modernizēta iebraukšana zem VEF tilta un tiek projektēts jauns depo tramvaja apkopei. Pagaidām infrastruktūras uzlabošanā iztērēti kopumā 4,5 miljoni latu. Savukārt depo izmaksas būs zināmas pēc pilnīgas projekta izstrādes. Pirms tam saskaņošanas procesā tika izteiktas piezīmes zemās grīdas tramvaju depo apkopes ceha jaunbūves metam Brīvības ielā 191. Plānots, ka cehs būs 120 metrus garš, tajā atradīsies trīs sliežu ceļi un vienlaikus varēs apkopt sešus jaunos tramvajus.

Lai zemās grīdas tramvajs izbrauktu ielās, nekas papildus nav vajadzīgs, visi nepieciešamie darbi jau paveikti. Pašlaik notiek jaunā tramvaja testēšana – tiek pārbaudītas bremzes, drošības sistēmas un citi mehānismi. Tomēr ar laiku infrastruktūras uzlabošana būs jāturpina, nomainot pārmijas un modernizējot transformatoru apakšstacijas, uzskaita V. Zaķis. Jaunais tramvajs kursēs 6. maršrutā. Tas līdzināsies zemās grīdas autobusiem un trolejbusiem – tramvaja grīda atradīsies zemāk, nebūs pakāpienu un pasažieri varēs vieglāk un ātrāk iekāpt un izkāpt.

***

UZZIŅAI

• Tramvaja 6. maršrutu pagarinās – tas būs no Radio ielas līdz Berģiem, tur ierīkojot arī stāvparku.

• Pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādā uzņēmums Škoda Transportation s.r.o.

• Jaunais tramvajs vienlaikus varēs pārvadāt 300 cilvēku.

• Tramvajs būs 31,6 metrus garš un 2,5 metrus plats. Durvju ailes platums – 1,3 metri.

• Zemās grīdas tramvaju projektu paredzēts īstenot līdz 2032. gadam septiņos posmos. Norādītas arī sākotnējās izmaksas – aptuveni 500 miljoni latu.

Svarīgākais