Pirms diviem gadiem – 2015. gada februārī – tapa Rīgas pašvaldības policijas (RPP) mobilā lietotne, ar kuras palīdzību iedzīvotāji var ērtāk ziņot policijai par novērotajām nekārtībām, arī pievienot fiksētu pārkāpuma foto vai video.
Pērn caur RPP mobilo aplikāciju saņemto izsaukumu skaits vairāk nekā dubultojies, pieaugot līdz 15 procentiem jeb 12 500 izsaukumu. Lietotne ieguva popularitāti jau īsi pēc izveidošanas, un lielākā daļa izsaukumu bija par nepareizi novietotiem auto. Šogad plānots atjaunot RPP aplikāciju.
RPP ik gadu kopējais izsaukumu skaits pieaug par 10 000. Pērn rīdzinieki visbiežāk policiju informējuši par nepareizi novietotiem transportlīdzekļiem un alkohola lietošanu. Šogad RPP prioritāte ir bērnu tiesību aizsardzība. Runājot par bezpajumtnieku uzturēšanos nozīmīgākajos Rīgas infrastruktūras mezglos - Rīgas starptautiskajā autoostā un Rīgas centrālajā stacijā, RPP priekšnieks Juris Lūkass sacīja, ka viņam nav zināma neviena pilsēta, kura ar šāda veida problēmu nav saskārusies, informē ziņu aģentūra LETA. RPP uzdevums ir sniegt palīdzību cilvēkiem, kuri nespēj vai nevēlas par sevi parūpēties. Šie cilvēki tiek nogādāti patversmēs vai labdarības organizācijās.
J. Lūkass informēja, ka tiek apsvērta papildu personas videokameru iegāde RPP darbiniekiem. Tās piestiprinās pie policista formas tērpa un ļaus dokumentēt komunikāciju ar trešajām personām, disciplinējot gan šīs personas, gan policijas darbiniekus.